De gamla VS. de nya

Är det bara jag som verkligen inte tycker att alla dessa nya träns som kommer ut är ett dugg snygga? Ni vet alla dessa nya träns som psofswedens träns där allt satt ihop eller micklemtränset som har en jätte konstig uppbyggnad - vilket visserligen har en funktion, men ack så fult det är!  Dom gamla hederliga tränsen med normala nosgrimor, sidostycken och käkremmar, dem är de allra bästa!
 
Har ett antal träns till Witezz, hehe, men alla är dem vanliga, hederliga träns med engelsk nosgrimma. Har ett "hemma-dressyr" träns som jag använder som allra mest. Har ett träns med lacknosgrimma som jag fick av Lovisa men inte riktigt hunnit använda än då det inte har något pannband. Sen lånar jag även ett träns utav Olli som jag för tillfälligt tävlar i. Det är ett lite finare, lite bättre och lite dyrare träns ifrån Holland. Men dem är alla helt vanliga träns.
 
Vad tycker ni? Nytt VS gammalt?
 

 

Publicerat den 2013-11-16 - klockan 13:39:00





Jag tycker precis som du, hästarna på ridskolan har bara de "vanliga" engelska tränsen och jag tycker att de är sjukt snygga (inte för att träns på något sätt är till för att det bara ska vara snyggt), men de här nya tränsen ser på bilderna lite ...njaaaaa, ut!

2013-11-16 » 17:06:05

Jag ska köpa mig ett Rambo micklem multibridle just för funktionen. Jag rider inte idag med nosgrimma just för de dåliga funktionerna och att jag inte vill knyta ihop munnen på mina hästar. Men visst tycker jag att ett vanligt träns med en gammal hederlig nosgrimma (jaktträns där nosgrimman är platt) är det snyggaste. Men ska man gå efter funktion eller snygg design så väljer jag funktion när det gäller mina hästar. :)

2013-11-16 » 19:11:40

Jag tycker ung som du. Förstår tanken med ex. PS osv att funktionen är bra, men de är verkligen inte snygga. Jag gillar inte ens rundsydda träns! :P

2013-11-16 » 21:06:38

Alexandra: Ett micklem träns knyter ihop munnen precis lika mycket som vilken noggranna som helst men det lägger inget tryck mot kindtänderna. Så din "inte knyta ihop munnen på mina hästar" teori fallerar oavsett micklem, acheen eller whatever ;)

Jag tycker också dom vanliga tränsen är snyggast och kommer antagligen alltid köra på dom. Dock önskar jag vissa detaljer som tex remmen till nosgrimman ska ligga utanpå nackstycket :P en liten detalj jag gillar extra :)

2013-11-17 » 16:51:21

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback