Designtips - stöldskydd

Såhär mitt i blogtorkan kände jag att jag kanske kan dela med mig av något annat jag är ganska bra på, nämligen designande. Från och med nu kanske det titt som tätt dyker upp lite sånna här småsaker som fyller ut tomrummen när jag inte har något annat att skriva om. Jag tänkte att jag skulle börja med att ge er svaret på en blogg som ingen kan kopiera ifrån! En skyddad blogg helt enkelt!
 
Gör så här:

Tryck på kugghjulet och välj sedan "design" i rullisten.
 
Välj "redigera kodmallar" och scrolla ner till <body>
 
Ersätt <body> med denna text: <body oncontextmenu="return false;" ondragstart="return false" onselectstart="return false" onBeforePrint="document.body.style.display='none'"; onAfterPrint="document.body.style.display='';"> så att det ser ut såhär:
 
Spara sedan kodmallen och gör om detta på alla kodmallar (;Inlägg, Arkiv och Kategorier)
 

Jag har denna kod på min blogg, vilket gör att ni inte kan högerklicka på min blogg. Ni kan heller inte markera text eller dra mina bilder ut till "ny sida". Detta är självklart inget 100%'igt skydd mot stöld och kopiering då det finns omvägar runt men det är helt klart en bit på vägen!
 
 

Publicerat den 2013-11-05 - klockan 14:44:00





» Nelly

Bra tips :)

2013-11-05 » 16:56:37

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback