Det här händer i veckan

Efter en väldgigt lugn vecka med endast skritt och trav på schemat så satte jag och Witezz för en vecka sedan igång ytte pytte lite hårdare. Hon går fortfarande på halvfart och vi tränar inte till Grand Prix eller så, utan vi jobbar lite när vi kan jobba och så blir även den här veckan.
 
måndag vilar Witezz och jag ska försöka ta min fot och träna lite judo. Om inte annat så följer jag med Thomas och tittar på iallafall. Man lär sig på det också!
Tisdag blir förmodligen en sån där dag där jag rider ut tillsammans med Anna och Preztige. Jag kommer senare till stallet och Anna tränar Candlelight innan jag kommer.
onsdag vilar Witezz medan matte åker till ett annat stall. Jag ska nämligen få följa med en kompis och få prova rida lite western. Hon rider western på sin quarter Jack och är verkligen jätte duktig. Jag har länge velat prova på western, så när hon frågade tackade jag självklart ja!
torsdag får Witezz komma ut och röra på sig igen. Kanske drar vi fram lite bommar och leker lite på banan, allt beror på hur de andra hästarna ska tränas och så. Men funkar inte det så rider vi ju ut och myser vilket inte är helt fel det heller!
Fredag är en vilodag, men senare på kvällen pallrar jag mig till stallet ändå. Candlelight ska fixas, utrustning ska packas för på lördag är det sista tävlingen för säsongen! Vi tar lastbilen till Gävle och tutar och kör i loppet! Witezz tränas i helgen påde lördag och söndag. Hur har jag inte riktigt planerat ännu, men eftersom att Ella kommer ut igen så kanske vi kan rida på lite längre!
 
Det mesta är en så länge ganska luddigt, men jag tror det blir en bra vecka!
 
 
 

Publicerat den 2013-11-18 - klockan 10:15:00





Extremt söt ponny! :)

2013-11-18 » 13:26:58

Kommer bli sjuukt roligt :D

2013-11-18 » 20:09:55

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback