Effektivt arbete lönar sig

Upp tidigt och släppa ut morgon trötta hästar. In och äta frukost lite fort och sedan hoppa in i lastbilen - dags att hämta hö! 227 balar har jag, tillsammans med Anna och Ella, packat in i vår lastbil för att sedan tillsammans med Cissi, Ella, Anna och A-K packa ur allihopa. Jag är lite mör i armarna om man säger så! Jag har också, under helgen, hunnit med att måla med Cissi, träna Witezz, borstat tänderna på hundarna, firat Anna lite extra med tårta och andra godsaker och en hel del annat. Jag skojar inte när jag säger att jag är så trött att jag i skrivande stund, utan svårigheter, skulle kunna somna!
 
Witezz skötte sig utomordentligt idag. blir ni aldrig trötta på att läsa om min perfekta häst? Haha. Vi red samma runda som igår, fast baklänges. Voilá, en helt ny runda för hästarna som ser med olika hjärhalvor! Jobbade ihop Witezz ganska så ordentligt idag och mitt fokus låg på att hon skulle bli så självbärig som jag bara kunde få henne, så eftersom att ha låtit henne trava in sig lite på långa tyglar och skrattat lite åt att hon går med nosen i backen så satte vi igång.
 
Jag började faktiskt med att, i skritt, kontrollera henne och se till att hon hela tiden väntar på mig och att jag bestämmer när hon ska lyfta på hovarna, plus poäng till mig! Eller hur Sofia? När jag kände att hon lyssnade ordentligt, att hon var med på noterna och att hon jobbade på även med bakbenen så satte vi igång i trav och fortsatte med mycket halvhalter och annat sånt där dressyrigt! Efter knappt 200m kunde jag nästintill släppa tyglarna och hon gled vidare i den form jag placerade henne i. 
 
 
Det kändes så otroligt härligt att äntligen känna att vi har uppnått något! Att vi har lärt oss något och nu kan flytta fram en ruta! Galoppen vart ett litet hetsmoment med en vinnarskalle framför oss och en fartdåre bakom oss vilket ledde till fel galopp och sen en ganska så skumpig galopp som sedan resulterade i en väldigt fin galopp och en utomordentligt avsaktning! Många frustningar senare stog vi i stallet igen! Ska dock byta bett på henne igen eftersom att det här bettet inte alls känns bra i munnen på henne än, man måste lyssna på sin häst och någonting säger mig att Witezz inte är nöjd!
 
Nästa vecka tänkte jag att vi eventuellt ska hoppa lite, det var ett tag sedan och skulle vara kul! Inga höga hinder utan bara rulla över något hinder. Kanske lite markbommar också bara för att, haha! Vi får se hur det passar in i alla andra hästars scheman, kanske måste Witezz agera sällskap åt en viss unghäst! Men det återstå att se, nu ska jag lägga mig i min efterlängtade säng, titta på något bra och sovaaa!
 
 

Publicerat den 2013-11-17 - klockan 20:28:55






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback