En sån där förbjuden lista

Bojkottar egentligen sånna här listor totalt då jag inte tycker att dem passar in på en blogg egentligen. Men när inspirationen tryter och humöret inte är på top så kan det vara skönt med ett ess i rockärmen. Dessutom så lär ni ju faktiskt känna mig och Witezz lite bättre!

SENASTE
...Häst jag red:  Witezz
...Häst jag hoppa: Witezz
...Jag tävla: Lilla Strumpan
...Häst jag trilla av: haha, Witezz när hon tog ett grodhopp över ett lite för brett dike!

HAR JAG NÅGONSIN
...Ridit en shettis:
Jajemen, det har jag!
...Ridit en shire: Jag har suttit på en, om det räknas.
...Varit med i en hemsk ridolycka: Jag tyckte att det var hemskt att rida in i ett äppelträd. Speciellt med tanke på hur mycket blod som sprutade. Men nu i efterhand så inser jag ju att jag bara var väldigt kass på att styra och att ingenting hade hänt om jag hadd lutat mig frammåt istället för bakåt...
...Hoppat högre än 1meter: Tro det eller ej, men det har jag!

I ÅR HAR JAG
...Tävlat massor med både mot- och framgång. Sista loppet är på lördag och sen laddar vi för en ny säsgon.
...Ridit två hästar jag aldrig ridit förut, blir en tredje på onsdag.
...Busat massor med min fina ponnyplutta
...Köpt en ny fin grimma åt Witezz
...Lärt Witezz 4 trick.

LITE BLANDAT
...Hur många gånger har jag trillat av:
 Jag tappade räkningen efter femtioelfte gången!
...Favorit gren att rida: Jag har egentligen ingen favoritgren utan tycker om att prova olika. Men dressyren går ju bäst, om man säger så.
...Skulle du byta häst om du fick en mycket bättre: Det finns ingen bättre än Witezz.
...Vem tränar jag för: Världens bästa tränare Sofia Collin
...Framtiden med hästarna: Träna, tävla, busa. Träna, tävla busa.
...En sak jag skulle vilja ändra med din häst: Skulle önska att Witezz hade lite lättare för att koncetrera sig.
...Önske tränare: Skulle ju vara superkul att få några tips från de bästa! Roffe, Jan Brink, Malin, Daniel. Ja alla dom där bra ryttarna. 
...Vad gör mig irriterad med ridningen: När det inte går som jag vill och jag vet att det beror på mig men samtidigt inte vet vad jag kan göra åt det.

OM WITEZZ
...Fullständigt namn: GS Witezz
...Smeknamn: Tessi, bessie, tussie, tessiebus, wiiiiiteeeezzziii, knasboll, plutta... kär ponny har många namn, det här var bara en hundra del av Witezz alla olika namn. Det kommer liksom nya hela tiden.
...Ålder: 5, hon är född 2008
...Färg: Just nu tror jag att hennes nuvarande färg kallas för avbleckbar skimmel. Men framtida färg är flugskimmel även om det står brun i hennes pass.
...Mankhöjd:  144cm hög. Inte för liten, inte för stor.
...Efter och undan: Efter Ege PL och undan Illuztra
...Favorit mat: Jag tror ärligt talat att Witezz tycker om det mesta. Banan är väl ingen favorit, men är hon riktigt sugen så slinker även det ned.
...Favorit gren: Tror Witezz tycker om det mesta vi gör även om favoriten kanske är att galoppera så fort vi bara kan!
...Avskyr: Grushögar och snövallar. Kort sagt allt som på ett onaturligt sätt stiger upp ifrån marken, haha!
...Älskar: Mig såklart!
...Utbildnig: Världens bästa dressyrponny med lite stänk av allt möjligt.
...Favorit bus: Utföra en massa olika trick för att se om hon får godis. Men det funkar inte!!

JUST NU
....Är målen 
med Witezz att ta oss så långt vi bara kan nästa år och sen utifrån det se hur vi ska fortsätta.
...Önskar jag mig tusenmiljoner olika grejer. Bland annat ett nytt objektiv men också att jag var lite yngre och kunde tävla min ponnyplutt när hon är som bäst!


Publicerat den 2013-11-18 - klockan 20:50:10





» Alma

Vilken fin header och bilder du har! :D

- Nytt spännande projekt på bloggen! :D
Utmaningar, tävlingar, vloggar? In och bomba mig med kommentarer!
http://almaahakanssoon.horseworld.se
// Alma Håkansson

2013-11-18 » 21:50:11

När du laddar der stämplar till photoshop, (eller gimp eller vad du nu använder för program) vart ifrån gör du det? :)

2013-11-19 » 07:27:06

Får jag också göra en sånhär? :P

2013-11-19 » 20:52:29

eller ja en liknande ;) Inte alla frågor osv.

2013-11-19 » 20:55:43

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback