Ett stort leende på läpparna, det var allt!

Idag var den bästa ridturen Witezz har gett mig på länge! Hon var lyhörd, sammarbetsvillig iallafall efter ett tag, glad och allt sånt där positivt men ändå inte för duktig, utan hon gav mig ändå lite utmaning! 
 
Började med att skritta fram ordentligt. Skrittade nog närmare 1/3 av hela rundan vi skulle ta innan jag kom fram i trav. Jag jobbade med lite ställning på rakt spår i både skritt, trav och halt! Jag gjorde några tempoväxlingar och övergångar men upprepade inte så mycket eftersom att hon skötte sig ypperligt. Flyttningarna satt bra i skritten och lite sämre, men inte dåligt, i traven. Hon har lättare åt höger än vänster och ett av våra mål för vintern/våren blir helt klart att jobba mycket på skänkelvikningar. Överhuvudtaget att jobba mycket med skänklarna och hålla henne aktiv för skänkeln, inte be om saker hela tiden utan snarare be om saker ibland och vara väldigt tydlig med eftergift och beröm!
 
Galopp tog vi också och det var efter det jag inte kunda sluta le. Hon gjorde sånna otroligt fina fattningar. Inte ens i närheten utan ett slängsteg hit, eller ett slängsteg dit. Formen höll hon igenom hela fattningen och igenom hela galoppen och... nej alltså jag finner inga ord! En otroligt fin fattning där jag kunde känna hela henne kropp arbeta under mig och bilder av typ Jan Brink kom upp i mitt huvud, haha! Ett leende på läpparna hade jag hela vägen hem sen och en ordentligt avryktning med ryktborsten och lite morötter fick hon innan jag och Anna tog Pärlan och Shahzam på en kort skritt-tur.
 
Imorgon vilar Witezz och sen rider vi ut lite på lördag innan globen horseshow och dessutom ska vi pynta och fixa lite fint i stallet under dagen!
 
 

Publicerat den 2013-11-28 - klockan 20:46:16





» Alma

Vill du ha en länk och 2 kommentarer?
Ta och gå in på min blogg och bomba utamningar, frågor ja allt till min adventskalender :D
http://almaahakanssoon.horseworld.se/category/adventskalender/
// Alma

2013-11-28 » 21:58:08
» Linda

fin bild

2013-11-28 » 23:06:28

sv. ja jag håller verkligen med dig! Tycker det är jätteonödig regel :(

2013-11-29 » 06:18:01
» Tuva

Svar: Tack, vad glad jag blir :D

Vad kul att det gick bra! Såna pass kan man leva på länge ;)

2013-11-29 » 07:25:49

Vad roligt att det gick så bra!!! :D

2013-11-29 » 09:27:47

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback