If life where easy, where would all the adventures be?

Åh vilken alldeles härlig dag. Barbacka we go, ut i skogen och in på en stig kallad benkrossar vägen. Perfekta provet för mig och Witezz's nya utmaning, vi hade nog dock behövt plugga lite till! Cissi svängde dock av på en annan stig tillslut, och sen en annan, och sen en annan. Vi var rätt vilse ett tag innan Cissi kände igen sig, men egentligen är det ju ganska mysigt att bara strosa runt sådär och inte veta riktigt vart man bör gå. Hästarna älskar det och det är ju inte så konstigt egentligen med tanke på att det är så dem gör i sitt naturliga.
 
En avramling vart det dock då jag och Witezz inte var riktigt överens om huruvida man går eller hoppar över ett jätte stort dike med vatten. Låt säga att Witezz vann den fighten och halsringen gjorde inte sin nytta vad gäller balans-hjälpen. Men, men... Muffinsen kom ju väl till pass iallafall och dem var så goda.
 
Träningsmässigt var nog de här ridturen väldigt jobbig för hästarna trots att vi faktiskt i princip bara skrittade. Det låg väldigt mycket sly på stigen vi gick på vilket innebär att hästarna fick jobba med ryggen och lyfta ordentligt på fötterna. Ganska bra arbete för Witezz skulle jag gissa på och jag har tänkt att fokusen de här sista månaderna innan hennes vila ska ligga ganska mycket på att jobba med ryggen. Kommer nog klättra en del, jobba lite med bommar på volten (innan den fryser) och försöka tömköra lite mer också. 
 
Men imorgon står det vila på schemat iallafall för pollen min för själv cyklar jag iväg till judoträning och kastar ner 10 åringar i mattan! Det är ju vad jag är bäst på!
 

Publicerat den 2013-11-10 - klockan 20:39:35





» Sanna

Nu har jag veckans blogg på bloggen, var gärna med! :)

http://sannabellas.blogg.se/2013/november/veckans-blogg.html#comment

Kraam Sanna

2013-11-10 » 20:50:16

Barbacka är mysigt :)

2013-11-10 » 21:22:11

Var gärna med på min tävling där man vinner ett par Valfria Carrera Solglasögon eller glasögon. Tävlingen hittar du på min blogg och avslutas IMORGON KVÄLL! IN och delta

2013-11-10 » 23:53:30

din design och header är verkligen riktigt snygg! Gillar att det är så mycket höst över den dessutom. är det du som har gjort den? :)

2013-11-11 » 10:51:39

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback