Klubbmästare...

...får vi bli någon annan dag! Idag var en dag då vi inte riktigt hade turen med oss! Jag hann inte me rän kliva ur lastbilen innan en tjej kom och frågade efter mig. Jag skulle tydligen befinna mig på banan inom några minuter och där står jag med min häst i lastbilen. Tydligen hade dem flyttat fram starterna, och inte lite heller! Hela 50 minuter tidigare hade det startat och vi som dessutom var lite sena var nu brutalt sena! Observera att denna ändring inte fanns med i ryttarmeddelandet och att svaret vi fick när vi frågade om det var att det faktiskt stod Ca 13.40...
 
Det var alltså bara att kasta sig upp i sadeln och börja rida fram. Tre steg hann jag trava innan dem ropade in mig till collecting ring och ni kan ju gissa om jag var besviken och arg...  Red fram ännu lite mer inne i collecting och fick sedan beskedet att de har valt att flytta mig sist på startlistan med tanke på den korta uppvärmningen witezz skulle ha fått. Där efter kunde jag börja jobba henne mer som planerat och hon var jätte fin!
 
Väl inne på banan spände vi båda till. Jag vart från ingenstans så otroligt nervös. Jag gjorde allt för att skaka av mig det men lyckades nog inget vidare med tanke på hur allt slutade... Witezz började titta på allt. Staketet, bokstäverna, fläckar på underlaget, ja allt. Hon var spänd och osammarbetsvillig men gav efter litegrann med lite lirkningar.
 
Två gånger red jag fel i programmet. Jag blandade ihop allting med L:B1 och fick hjärnsläpp mest hela tiden. Witezz var ju dock med på noterna och tillsammans skrapade vi, trots -6 i fel, ihop 54%. Då med en hel del avdrag på galoppen där hon spände sig extra mycket och böt galopp mest hela tiden, vägrade gå nära staketet och galopperade nästan på stället vid vissa tillfällen.

Är jag nöjd? O ja! Jag är faktiskt jätte nöjd med både min och Witezz prestation idag! Visst finns det en hel del att träna på men vad vi har utvecklats mycket! För första gången stod ordet "mjukt" med i vårat protokoll och med tanke på omständigheterna så tror jag att vi hade kunnat få till det ännu bättre! 
 
~ Det får bli gamla tävlingsbilder eftersom att tiden att fota inte fanns idag! ~
 
Nu lägger vi dock den här dressyrsäsongen på hyllan och nya mål ska skrivas samtidigt som gamla ska bockas av! Vi har båda mycket att träna på till nästa säsong och jag ska se till att det händer! Imorgon byter vi dock ut sadeln till ett sele med vagn och gasar runt på travbanan i Gävle! Det är sista heldagen för den här säsongen och näst sista tävlingsdagen över huvudtaget! Jag ser jätte mycket fram emot att starta både Strumpan och Candlelight nu när jag har fått lite hjälp med både balansering och körningen!

Önska mig lycka till, igen!

Publicerat den 2013-11-02 - klockan 22:07:44





Vad tråkigt att de flyttade fram starterna utan att se till att alla fick reda på tidsändringen!

Förresten, vilken DÖ-snygg design, har du gjort den själv?

2013-11-03 » 08:43:24

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback