Nu gäller det, KM-dressyr

Jag är inte här idag för att vinna, jag är inte här idag för att antingen bli korad som klubbmästare eller sitta sur och besviken hela vägen hem igen. Jag är här idag för att göra mitt allra bästa. Jag är här idag för att kunna sitta i lastbilen med en bra känsla och ett leende på läpparna. Kommer jag att göra det? Det hoppas jag verkligen.
 
Det här ska jag tänka på idag:
- Att försöka få Witezz så avslappnad och lugn som möjligt.
- Att rida otroligt nogranna vägar.
- Att räta upp mig själv, hålla ihop händerna, lägga armarna intill kroppen och stänga handen. Lägga vikten i stigbyglarna och peka framåt med tårna.
- Att mitt temperament inte får ta överhanden!!!
- Hennes tempo. Jag vill inte ha ännu ett protokoll där ordet "struttig" finns med. Witezz ska gå i en lugn och fin takt där jag snarare behöver trycka fram henne än bromsa henne.
- Att inte överarbeta henne. När hon ligger å lod så ska handen vara still. Inger mer frenetiskt plockande, det resulterar bara i en "struttig" häst...
 
Önska mig nu lycka till! Mitt mål idag är inte att bli vinnare, mitt mål är att få över 60%!
 
 

Publicerat den 2013-11-02 - klockan 08:19:00





» Ellen

Lycka till! :)

2013-11-02 » 10:06:32

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback