Putsat, packat och klart!

Idag slog nog jag och Anna rekord i putsning. Tillsammans putsade vi 12 st träns på samma gång! Jag överdriver inte när jag säger att hela våran bänk, som faktiskt är ganska stor, var proppfull med läder!
Det gick på ca 1 timme vilket kanske låter som en lång tid men om man slår ut det så putsade vi ett träns på fem minuter. Och ja, med putsa menar jag ta isär hela tränset, tvåla in, torka av och sedan fetta in. Det skönaste var dessutom att när tränsen var klara fanns inte den där känslan av att man fortfarande hade massor av träns kvar. 
 
 
Förutom alla dessa träns så har vi även putsat vår tävlingsutrustning för imorgon, packat alla grejer och nu förbereder vi oss mentalt. Witezz gick kockrent idag på min lilla genomkörare. Vi red först ut en liten sväng tillsammans med de två tjejerna som var ute med oss imorse och sedan tog vi några varv på volten. Jag och Anna avslutade med att rida igenom programmet en sista gång och Witezz skötte sig super! 

Jag tänkte inte jätte mycket på formen eftersom att jag tidigare hade jobbat ihop henne ordentligt både i den högre formen och den lite lägre. Så vi körde på en lång och låg form i själva programridningen. Jag tänkte mycket på min sits och tempot samt alla vägar och jag säger det en gång till... hon skötte sig superbra! Nu taggar vi inför imorgon, gör vårt bästa och sen lägger vi den här säsongen på hyllan!
 

Publicerat den 2013-11-01 - klockan 22:49:54






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback