Q/A


Svar: Hej Nea! Först och främst, Tack så mycket! Jo, så här ligger det till! Jag har faktiskt aldrig i hela mitt liv ägt en häst och gör inte det nu heller. Witezz, Candlelight, Strumpan och alla andra hästar ni läser om här på bloggen ägs utav Granö Stall, där jag är medryttare, och har varit det i ca 8 år nu! Så även Witezz är ungefär som min egna om man tänker skötselmässigt så är hon tyvärr inte det! 

Det är faktiskt det nästan svåraste på den här bloggen. Att inte få det att verka som att jag äger dessa hästar. Det står förvisso i min beskrivning att jag endast är medryttare på dem, men med tanke på hur ofta jag tränar dessa och att jag faktiskt är den enda som tränar Witezz så är det inte så konstigt att ni ibland blandar ihop det.
 
Jag ser dock hela det stallet lite som "mitt", men misstolka mig inte utan det är bara det att jag har varit där så himla länge, har växt upp där och varit delaktig i så mycket som hänt där. Jag säger alltid att "våran hund..." fast det är "deras hund..." och det är samma sak med Witezz, säger nästan alltid "min häst..." när jag pratar med andra som jag ine är så nära kompis med, för jag orkar liksom inte förklara och svara på alla frågor jag får om varför jag tränar henne så ofta som jag gör etc. Känner mig väldigt hemma där helt enkelt!
 
Update: 
 Svar: Hehe, nej jag betalar ingenting i pengar för att rida Witezz och körningen med Strumpan och Candlelight, utan jag betalar genom att hjälpa till när det behövs. Fixa med djuren, inte bara hästarna, på gården och följa med på tävlingar och hjälpa till. Drömmen, eller hur?!

Publicerat den 2013-11-11 - klockan 16:19:00





sv; ahaaa då fattar jag :) men du betalar ingenting eller? ^^

2013-11-11 » 16:56:23

Sista bloggen har ny lyfts fram, var det din kanske?
Riktigt härlig blogg du har i allfall, gillar headern skarpt :)

2013-11-11 » 17:12:16

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback