Tyst som natten...

Efter lite om-möblering i stallet verkar det nu som att alla hästarna är nöjda och de står just nu och mumsar på lite hö. Candlelight har på sig gosiga täcken och ett lindor och jag hoppas att hon är lika taggad inför imorgon som jag är. Lastbilen rullar klockan 08.00 så det blir en tidig uppgång, iallafall för mig som i vanliga fall itne går upp innan 08.00
 
Candlelight lopp ser bra ut. Hon är, på pappret, den näst snabbaste hästen i fältet och även om våran plats bakom startbilen hade kunnat vara bättre så klagar jag inte. Jag behöver bara hitta en lucka eller haka på någon startsnabb ponny så löser sig det mesta sen. Loppet vi startar imorgon kallas för Gävle's lilla pris och är ett insprängt lopp, vilket betyder att det är ett ponnylopp bland storloppen. Jag tycker faktiskt att det är en ganska mäktig känsla att värma sin lilla ponny bland alla stora hästar. Det är en lite annan stämning på banan och stallplanen överhuvudtaget. 
 
 
Witezz gick jätte bra dag även fast vi mest lullade runt. Jag lät henne gå på långa tyglar men i en lång och låg form vilket hon, med tanke på alla frustningar, verkade trivas bra med. Jag lät henne dock jobba på ordentligt i backen och jag gjorde övningen Sofia har gett oss uppför backen, vilket går ut på att få med bakbenen i steget ordentligt. Det var inte det lättaste att göra i en uppförsbacke, men det funkade. Witezz tyckte att det var jobbigt iallafall så något rätt blev det ju. Sen om det tog där det skulle... Det får vi hoppas.
 
Imorgon rider vi, om vi hinner, antingen på volten, som nu har fått lampor woohoo, eller ut med Ella och Pärlan på en liten runda. Det beror lite på tid, väder och humör... Men någonting hittar vi förmodligen iallafall på. Det är ju en hel del andra saker som ska hinnas med också. 
 
 
Nu däremot ska jag lägga mig och läsa lite Kalle Anka tidningar. Det är standard när jag sover här, jag har faktiskt, så länge jag kan minnas, somnat till en kalletidning. Och det utan problem då Kalle Anka är väldens bästa tidning, tillsammans med Bamse. Godnatt hörrni!

Publicerat den 2013-11-22 - klockan 23:24:00






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback