Veckoplanering

Den här veckan kommer bli en otroligt lugn vecka. Som jag tidigare har skrivit så kommer Candlelight och Strumpan att vila en hel vecka och Witezz kommer att få ta det väldigt lugnt hon också. Hon går dessutom ner på 4 dagars träning i veckan istället för 5 vilket gör att veckans träning kommer att se ut såhär:
 
Måndag: Vila, vila, vila för hästen iallafall. Själv tränar jag judo för fullt!

Tisdag: Jag och Anna rider ut på våra pollar Witezz och Preztige. Det blir bara skritt och lite trav vilket jag verkligen tror att Witezz kommer att uppskatta. 
 
Onsdag: Witezz vilar, jag vilar. Eller pluggar. haha!
 
Torsdag: Det blir ännu en ridtur tillsammans med lillebror Preztige. Vi kanske kan klättra lite, eller ja. Iallafall jag och Witezz kan ta en lite omväg över stock och sten medan Anna går på stigen bredvid!
 
Fredag: Ännu en plugg-dag för matte och vilodag för pollen. 
 
Lördag-söndag: Fortsätter att agera sällskap åt Preztige.
 
Läsar man ovan så verkar veckan ganska så enformig men självklart kommer vi att hitta på saker under ridturerna. Rider olika vägar, miljötränar lite med läskiga saker. Jobbar md olika problem vi har och såklart så kör vi lite barbacka mys någon dag!
 
För övrigt så hoppas jag verkligen att Witezz är med mig på att gå ner i varv lite. Jag hoppas att hon inte bli en tickande bomb utan att hon tar vara på den tid vi har tillsammans, sammarbetar med mig och att vi får chansen att hitta på mycket annat roligt. Det blir ju lite mer tid att lägga på trickträning nu och jag hoppas lycka lära in lite trick!
 
 

Publicerat den 2013-11-04 - klockan 10:53:56





» Nelly

Det låter som en bra veckoplanering och vilken fin häst! :)

2013-11-04 » 11:34:08

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback