Another shitty day

Jag är verkligen inte på bra humör just nu. Vädret ute är riktigt konstigt, för några dagar sedan var det minusgrader och riktigt kyligt ute. Idag är det nästan +15 grader och dessutom otroligt fuktigt i luften. Stallgången i stallet var helt fuktig och äcklig så att sopa den var inte det lättaste.
 
Tanken var ju idag att jag skulle rida ihop Witezz lite mer ordentligare, kräva lite mer av henne och så vart det också, åtminstone tills vi började jobba då jag kom på att jag glömt att sätta på nytt latex på Witezz bett och när jag såg hur hon reagerade så fick jag sådana skuldkänslor att jag omöjligt kunde kräva så mycket som jag hade tänkt. Hon fick jobba hårdare än igår, men inte så hårt som det var tänkt. Hon trivdes verkligen inte med det bettet i munnen utan latex tejpen på och då kändes det inte rätt att be henne om något sådant. Tur i oturen kan man väl säga, nu vet vi iallafall hur hon är utan tejpen och att hon inte ska gå utan!
 
Jag tycker dessutom att det har blivit väldigt jobbigt att rida ut nu när det är så mörkt. Man ser ingenting, har ingen direkt koll på tempot och ännu svårare är det att jobba hästarna ordentligt då jag knappt ser mina egna händer. Man får gå på känslan säger vissa, ja jo visst. Inte lika enkelt gjort som sagt. Nu om något längtar jag verkligen till höstlovet då vi slipper rida ut i mörker! Just denna vecka har ju varit helt kaos också eftersom att jag vanligtvis brukar rida på torsdagar också då jag hinner åka med den tidigare bussen men fick avstå från det den här veckan pågrund av ett möte.

Med andra ord får Witezz vila imorgon, jag ska skriva det där dumma matteprovet som jag fortfarande inte känner att jag riktigt har greppat och sen ska jag andas ut och börja blogga på riktigt igen, hehe.
 
 

Publicerat den 2013-10-23 - klockan 21:54:15





Usch, nu lät det som massa negativt i detta inlägg! :)
Själv tyckte jag bara att det var skönt att få tillbaka lite värme trots att det var himla grått ändå ute. Det såg superruggigt ut men var så SKÖÖNT och jag slapp frysa :)
Men är inte heller något fan av mörkret precis.. Och inte kommer det bi bättre på söndag när man ska ställa om klockan.. :(

2013-10-23 » 22:11:15

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback