Outstanding, bäst... Ja, helt ruggigt bra!

Jag vill faktiskt börja denna tisdag med att länka en helt underbar blogg till er! Den här bloggen är helt outstanding och är upphovet till mitt nya hästtänk. Tjejen som driver bloggen heter Oline, hon fyller snart 18 år och har en häst vid namn Kamikaze - kallas dock Vitnos. Hon vill, med hennes blogg, förmedla ett budskap om ett alternativt hästtänk fritt från allt vad våld, tvång och dominans heter. Hon tränar sin häst efter metoden "Open Minded" vilket helt enkelt betyder - ett öppet sinne.
 
När jag först klickade in på hennes blogg, som då hette SilentVoices och drevs av henne och hennes kompis, var jag väldigt skeptisk. Jag tyckte att det mesta verkade väldigt fjantigt, och att en relation med en häst utan våld och tvång var omöjligt. Men när det sedan började ljusna för mig så kände jag mig så otroligt dum. Varför skulle det vara omöjligt, jag klarar ju av att umgås med mina klasskompisar utan att slå de så fort dem gör något fel..
 
Jag började sedan på allvar följa bloggen och sakta men säkert tog jag in bitar av deras metoder i min hästhantering. Tack vare Oline och hennes kompis fann jag inte bara en bättre människa i mig själv utan jag och Witezz har kommit närmare varandra. Jag har börjat nehandla Witezz med respekt, och på så sätt fått respekt tillbaka. Jag har börjat analysera mina och Witezz problem istället för att bli arg och dölja problemet och jag har dessutom funnit min del i bloggandet. Jag tog tag i bloggen och började driva en renodlad häst blogg. Tanken är att jag så småningom ska kunna dela med mig av min tolkning av detta alternativa hästtänk till er och göra hästvärldens till en rättvisare plats. 
 
Jag vill med detta inlägg inte bara tipsa er om en helt underbar blogg och förebild, jag vill också tacka dig, Oline, för att du har hjälpt mig så mycket. Du har hjälpt mig att öppna ögonen för något som jag aldrig förut hade brytt mig det minsta lilla om. Tack!
 
HÄR ska ni nu klicka och lova mig att ge den här bloggen en chans! Jag var skeptiskt, jag ställde frågor, jag slutade läsa bloggen, jag kom tillbaka - och se vart vi är idag! 
 
Visste ni dessutom att det var genom att läsa SilentVoices som jag kom på idén att börja trickträna Witezz. Olines häst Vitnos kan över 40 trick och att se honom utföra dem med henne, helt utan tvång eller mutor är helt underbart. Han älskar verkligen henne och jag lovar, vi är där någon dag vi också!
 
~ Bilder på Oline och Vitnos, tagna från hennes blogg ~

Publicerat den 2013-10-15 - klockan 08:50:00





Grymt fina bilder :D

2013-10-15 » 13:15:33

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback