Every single minute you are angry, you lose 60 seconds of happiness

Witezz var så glad idag. Hon utstrålade lycka redan när jag klev innanför stallets dörrar och det första jag gjorde var att ge henne en riktigt stor och mysig kram! Vi repeterade tricken jag har lärt henne och sen mös vi ytterligare lite till innan jag slutligen hoppade upp.
 
Vi tog det lugnare idag och jag ställde inte lika svåra krav på henne. Jag jobbade ner henne i en lite lägre form, eller ja, så låg form det går att få när man går först på en stissig arab, och hon var jätte duktig. Redan innan vi börjat trava frustade hon för första gången. Hon var avslappnad, tittade inte alls så mycket som jag nästan förväntade mig och väntade hela tiden på mitt kommando.
 
Vi klättrade lite innan och efter ridturen också samt skrittade upp för alla branta backar vi passerade för att ge lite extra effekt och jag har nog aldrig sett Witezz så här motiverad till att klättra. Visst hon brukar tycka att det är roligt men idag bokstavligen hoppade hon upp för bergskanterna och jag fick många gånger hålla in henne för att hon skulle ta det lite lugnare. En sak var också att jag riktigt kunde se hur hon ständigt sökte efter vägar att ta sig upp och ner på, hon utmanade sig själv och frustade miljontals gånger. Utstrålade lycka som sagt!
 
Ridlektionen för veckan är inställd då dagarna inte gick ihop, jag har inte riktigt planerat vad jag ska göra istället men det blir förmodligen ett litet pass på volten imorgon, jag ska titta efter någon bra övning och hämta lite inspiration. Har ni några tips så får ni gärna lägga dem i kommentarsfältet! Men nu ska jag spela lite LoL med Alex och sen dejta kudden!
 
 
 

Publicerat den 2013-10-09 - klockan 22:08:22





Tycker fortfarande att din häst är alldeles underbart fin...

2013-10-09 » 22:26:11

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback