Hästvärldens egna Lassie

[källa;]

"Stoet Galina tog sig ut genom ett hål i staketet och gick ner sig i ett lerigt dike. Det hela hade kunnat sluta riktigt illa om det inte hade varit för hagkompisen Missy som galopperade hem till stallet och larmade.

- Jag skulle i väg och handla när jag hörde hovslagen. Nästan direkt kände jag att något var fel för Missy gnäggar nästan aldrig, berättar hästägaren Lotta Persson." Läs vidare HÄR

ENVIS PONNY BLEV HJÄLTINNA. Missy gillar egentligen inte andra hästar men galopperade ändå hem till gården för att larma ägaren om olyckan. Foto: Eva Sandström/Privat

Alltså, hur gullig var inte den här atikeln. Självklart lite hemsk också om man tänker på hästen som satt fast i diket, riktigt hemskt. Men som tur var hade hon ju världens snällaste hagkompis! Är det inte lite kul ändå att de bryr sig så pass mycket om varandra och att det faktiskt finns tecken på att dem kommunicerar med oss om nödvändigt! Åh, nu börjar jag nästan gråta.


Publicerat den 2013-10-20 - klockan 10:10:00





» Sanna

ne usch vad hemskt, men sikken gullig hagkompis hen hade ;)

Sv: ja det är ju det, hellre en äkta vän än flera falsk ;) Hästen sviker aldrig! :)

2013-10-20 » 17:52:26

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback