I took a moment, and i made i perfect

Red som tidigare bestämt ut barbacka idag! Hur mysigt är det inte att rida ut i kolsvart mörker. Ingen sadel, inget bett. Bara du och hästen!? Ja, nu var det dock inte kolsvart när jag red ut, men det vart kolsvart tillslut. Sen var det inte heller bara jag och hästen, utan Anna och hennes häst var där också, men det var mysigt som sjutton iallafall!
 
Vi började ridturen med att klättre en hel del, just för att det inte var mörkt då. Witezz tyckte det var riktigt kul och hoppade upp längs med stenarna. Hon frustade flera gånger och nästan drog vidare mot nästa slutning. Vi tog senare 2 härliga galopper, den andra galoppen var väl inte lika härlig dock då den slutade med att jag låg på marken. Vi råkade komma lite nära Anna och Candle, vilket fick Candle att höja ett bakben. Witezz hoppade till och jag tappade balansen. Ingen större skada skedd förutom en lätt hjärnskakning och en stukad vrist. Så lite ont i huvudet har jag och haltar lite gör jag men inget värre. Det var ju varken Witezz eller Candles fel utan mitt som inte hade mer koll.
 
 
Imorgon är det dressyrlektion. Jag vet inte vad vi kommer träna på imorgon, men det kommer nog bli bra och jag ska göra mitt bästa oavsett! Lovisa följer med också och hon har med sig en grimma som hon köpte till sin häst men som visade sig vara förliten. Ifall Witezz kan ha den och den är snygg på henne så köper jag den nog, men ville testa först så jag inte kastar iväg pengar i onödan. Fick ett träns utav henne också då hennes häst råkade trampa på tygeln så sidostycket gick av. De var tvungna att klippa lite och då vart det för litet för Palle. Så kan Witezz ha det och det passar henne snyggt så får hon det. Annars kanske Preztige eller Shahzam kan ha det - vilket jag dock tvivlar på då dem har ganska så stora huvuden båda två. Jag tar iallafall med kameran till Lovisa så hon kan fota oss lite under passets gång!
 
Annars har inget nytt hänt. Jag har ännu en gång samlat en hel del inlägg i utkast under dagen men jag ska verkligen förska skriva klart något utav dem imorgon. Nu ska jag dock läsa lite engelska och sen lite pykologi innan det är dags att sova! Natti natti!
 
 

Publicerat den 2013-10-16 - klockan 21:44:00





» Sofia

Oj, jag hoppas du mår bra! Inte alltid jättekul att ramla av, hoppas det går över snart!

Kram (:

2013-10-16 » 21:51:11

:D hoppas det passar!!

2013-10-17 » 07:40:28
» Wilma

Jättefin bild! :)

2013-10-17 » 12:02:12

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback