Jag är världens uslaste...

...bloggare. Förlåt tusen gånger, nej miljoner gånger! Det är så mycket i skolan nu, mycket hemma och mycket i stallet. Jag försöker prioritera och ta mig tid till all men jag lyckas visst inget vidare! Dagen har bestått av en kort skoldag, Letandet efter en katt som helt plötsligt satt precis framför mig. Lite svenska plugg och sen stallet.
 
Witezz var riktigt duktig idag! Jag tog med henne en sväng på volten eftersom att det inte vart något av det igår. Efter att jag i en halvtimme ridit en hel del volter, övergångar och tempoväxlingar för att mjuka upp henne så red vi några moment ur L:B1 och L:C1. Hon var verkligen riktigt duktig dag och galoppen satt riktigt fint!
 
Jag tänkte extra mycket på tempot idag, att hon hela tiden ska vara där med mi, vänta på mig och nästan fråga innan varje steg. Samtidigt som det skulle räcka med en skänkling för att öka tempot. Galoppen var också ett av mina stora fokus idag. Jag ville att Witezz skulle hålla galoppen i ett tempo som passade oss båda. Det vill säga inte för fort, men samtidigt inte för långsamt. Jag tänkte extra mycket på att hålla i yttersidan idag och hon bytte inte till korsgalopp en enda gång, min fina plutta!
 
Jag är riktigt glad över dagens ridpass, och dessutom gav jag tretakten en chans och jag måste faktiskt säga att det fungerade hyfsat. Jag satt ner allt ifrån två till tio steg och upplevde faktiskt en del skillnad. Det berodde ju säkerligen inte bara på det utan att Witezz gick i ett rent och jämt tempo bidrog nog till väldigt mycket också.
 
 
Förutom att rida min prinsessa tog jag ut världens bästa Candle på en springtur. Vi tog några varv runt travrundan, skrämde livet ur några festkillar som försökte få eld i sin lilla eldstad och njöt av farten. Kunde dock inte njuta så himla länge eftersom att mina ben domnade bort efter ett varv och mina händer efter två. Hösten är verkligen här nu, nätterna blir kallare och vintern är på ingång!
 
 

Publicerat den 2013-10-11 - klockan 21:30:00





» Kim

Sv: Tack för svar, är själv som sagt lite kluven i den frågan, därav skriver jag ett halv förvirrat inlägg om det ;)Du har rätt i det du säger, och de "vardags" inlägg jag skriver blir ju om vad jag ska göra under dagen och hur jag planerar att rida oftast. Är det kul att veta? Bryr sig folk om att, "Åh idag ska hon gå på teater och hästen ska ridas i manegen."? Ifrågasätter inte dig det minsta, utan bara skönt att ha någon att diskutera det med :)

2013-10-11 » 22:00:17

Åh vilken underbar körbild. Jag vart så sugen på att köra att nu måste jag köra min häst imorgon, haha ;)

2013-10-12 » 01:04:25

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback