Lär känna Witezz - del 2

Hennes bästa personlighetsegenskap?
Hmm... Det absolut bästa med Witezz personlighet är nog helt klart att hon är så positiv. Hon ger allt en chans innan hon bestämmer sig för ifall hon gillar det eller ej och även om hon inte gillar det jätte mycket så ger hon det oftast ett försök. Hon skulle heller aldrig göra något för att skada någon vilket också gör henne till en underbar häst.
 
Hennes sämsta personlighetsegenskap?
Det sämsta... haha sånt här är alltid svårt men om jag måste peka ut något om är mindre bra så är det nog att hon är väldigt okocentrerad och lättdistraherad. Att trickträna med henne är nog det svåraste jag har gjort med henne. Hon är nästan aldrig 100% fokuserad på mig. Witezz har också en ganska så övervägande flyktinstinkt och är ganska så osäker av sig vad gäller omgivningen. Detta är såklart en nackdel i ridningen då hon tittar på såå mycket runt omkring och hoppar hit och dit och kors och tvärs för att hon ser allt som skulle kunna vara läskigt.
Men vi jobbar vidare och målet är att hon antingen inte ska bry sig eller själv våga ta steget att titta närmare på vad det är istället för att fly. Det är redan stor väldigt stor skillnad jämfört med förut!
 
 
Är Witezz en godisråtta eller nöjer hon sig med en godis?
Haha, jag tror inte att det är möjligt att vara en större godisråtta än Witezz! Det räcker med att jag rör vid min ficka så tittar hon på med sina stora fina ögon, underläppen hängande och öronen spetsade frammåt. Det är inte det lättaste att stå emot då heller! Men vi över lite med att jag ger godis längre bort ifrån mig för att försöka minimera det "tiggiga" så mycket som möjligt.
 
Föredrar hon att trava eller galoppera?
Witezz tycker nog att det är absolut roligast att galoppera. Bäst är nog desstom när jag släpper henne och hon får springa så fort hon vill. Bara racea om Anna och hennes pluttiga hästar, kämpa in i det sista och kommer över den påhittade mål-linjen, som vi absolut inte kom på precis innan vi var över den, hehe.

Publicerat den 2013-10-12 - klockan 08:15:00





Riktigt fin är hon!

2013-10-12 » 09:49:09

Asså kan inte mer än o älska bilden.. så söt ♥

2013-10-13 » 21:41:50

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback