...please be good to me!

Kan ni förstå att det redan är oktober? Det känns som att det var igår jag galopperade ut på Witezz i bara t-shirt - och svettades! Nu rider jag ut i tjocktröja och jacka, men fryser ändå. Jag har redan börjat använda min vinter-jordpuch och ridvantar när jag rider ut. Riktigt kallt har det börjat bli faktiskt!

Augusti och september gick så otroligt fort. Så fort att jag har jätte svårt för att tänka tillbaka på vad jag faktiskt har gjort under dessa månader... Allt går så snabbt och man har inte tid att blicka bakåt, man måste ha fullt fokus framåt och fokusera på att komma någonvart.
 
Idag tar jag med mig Witezz ut på en ridtur. Vi rider lite lösgörande på hackamoret. Lång och låg, lugnt och fint. Jag ska tänka på att räta upp mig och sitta rak i ryggen - inte bakåtlutad - med axlarna bakåt och skänkeln nedsläppt. Det är dags att jag verkligen tar tag i det här, inte bara sitsen utan allt. Även när jag rider ut och.. bara rider, så finns det alltid något man kan öva på, och jag behöver verkligen öva så mycket jag kan.
 
Nästa dressyrtävling med Witezz blir KM i Rimbo. Då tar vi nya tag och gör verkligen vårt absolut bästa. Tills dess ska vi träna, träna, träna och ha kul!
 
 
 

Publicerat den 2013-10-01 - klockan 11:24:08





» -

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=748280 Vad synd att Pärlis inte fick något långvarit hem! :(

2013-10-01 » 12:19:53

sv: wow vad coolt! :D
Vilken fin design!! Och fin höstbild! :D

2013-10-01 » 12:41:14

svar: ja det är ju det också, hennes ålder spelar nog in också. Min ponny är 9 men inriden sent och han är väldigt valpig och stannar för saker lite utan anledning, bara för att liksom, emn han går ju fram nästan direkt!

Ja det kan ju vara det där med två klasser också, vet ju inte hur mycket ni startat men hon kanske blev lite trött, uttråkad eller ofokuserad och då kan det ju bli missförstånd.

Vad tråkigt, borde ju ändå vara du som ska få säga ditt först för du är ju den som vet bäst i de läget...

2013-10-01 » 13:01:52

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback