Resten av höstlovet

Jag kan inte säga mer än att början på mitt höstlov har varit riktigt grymt! Först var vi ett rktigt stort gäng i stallet! Det var verkligen rörelse över allt, byggarbetsplats, veterinärklinik och lekplats på samma gång. Men kul har vi ju haft iallafall och lärorikt också! En ny polle har kommit till gården och jag hoppas innerligt att Witezz och Windy, som den heter, blir goda vänner! Vi fortsatte sedan vidare in till Stockholm för att hälsa på våran Farmor. Vi tog en 12h kryssning och röjde runt på den nya båten ms Grace.
 
Nu fortsätter lovet med hårdträning och finslipning inför kommande tävlingar. Vi börjar helgen med KM i dressyr och på söndag åker vi till Gävle för att starta ponnytrav. Fullspäckat med andra ord. Men innan dess ska mycket hinnas med! Det ska fixas i stallet, vinterhagen ska göras i ordning. Jag ska hjälpa Cissi och måla, det kommer ut en tjej som ska få prova rida med oss och så är det ju ridlektion!
 
Witezz ska, idag, få komma ut på en lite längre ritt. Ska först ta en titt på hennes ben. Är det fortfarande svullet så får vi såklart ta det lite lugnare och rida lite kortare då jag inte vill belasta det onödigt innan dressyren, men annars är planen att rida lite längre idag! Candlelight och Strumpan ska få komma ut också. Förhoppningsvis är Cissi hemma och vi kan prova den nya balanseringen på Strumpan, annars så kommer jag nog att köra någon utav dem och Anna rider en. Det återstår att se! Något annat som står på min att-göra-lista idag är att städa uppe på loftet, ta kort till min fotouppgift i skolan och trickträna lite med Witezz! Hur det har gått får ni reda på senare ikväll, nu ska jag hoppa in i duschen!
 
~ Det är inte bara vi som myser i höstmörkret ~
 
 
 
 

Publicerat den 2013-10-29 - klockan 10:55:47






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback