Sometimes you just needs to take a deep breath

Idag startar jag två stycken, helt okej, lopp på Solvalla. Jag har en bra känsla, två ruskigt fina ponnysar och en snäll lillasyster på plats som hjälper mig. Så varför är jag nervös? Jo för att idag är första gången jag och Anna är på en tävlingsplats helt "själva". Inte själva som att vi är ensamma här men Cissi eller Olli är inte med. Dom är båda på gotland och tävlar i en annan gren.
 
Jag och Anna är ganska bortskämda om man tänker efter. Vi har alltid någon på plats som assisterar oss och säger vad vi ska göra. När jag värmer någon av hästarna så står Cissi och/eller Olli och iaktar och säger sedan ifall det är något speciellt dom anser att jag borde ändra, göra bättre eller om vi ska sätta på/ta av någon utrustning till loppet. Den här gången finns det ingen som står och tittar. Det finns ingen som säger vad vi ska sätta på för utrustning eller om vi ska ta av något.
 
 
Jag är ju inte helt tappad bakom flötet, klart jag kan en del om vad viss utrustning gör och när det hjälper. Jag har alltid haft fritt ord att kunna ta upp och säga vad jag tycker att vi ska göra, men det har ändå alltid varit en trygghet att veta att någon står och tittar.
 
Jag är skapligt nervös inför morgondagen, men jag vet att vi kommer klara det. Och även om jag är riktigt nervös så ska det bli kul också. Det blir ett helt annat ansvar från vår sida, det här visar att dom litar på oss. Och oavsett om vi kommer först över mållinjen eller om vi blir diskvalifierade så vet jag att dom är nöjda så länge jag gjorde mitt bästa!
 
 

Publicerat den 2013-10-05 - klockan 07:23:00





» Kim

Hej! Vill bara säga att fin blogg är jättefin, älskar designen! Ser så himla proffsigt ut! :)

2013-10-05 » 10:11:52
» Kim

Läste det du skrev ovan, och vill bara säga att jag inte kommenterade för att "fiska" besökare utan tycker helt enkelt det! :) /Kim

2013-10-05 » 10:14:42
» Kim

Nä, det kan jag hålla med om att det är mycket av :/ Själv älskar jag att klicka runt på olika bloggar och läsa olika åsikter osv, och om det är något speciellt jag ser lämna en kommentar :)

2013-10-05 » 21:10:47

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback