Synas bör man, annars dör man

Hösten kryper närmare och jag läste idag i tidningen att solen börjar gå ner vid 18.30 numera. Förstå vad snabbt det går, för några ynka veckor sedan var det ljust dygnet runt, nu är det mörkt när jag står och väntar på bussen hem ifrån stallet.
 
Min fråga till er idag är; vad använder ni för reflexer?
Jag vet att många ryttare går in i någonslags ridhus period då det bara finns ridhus i deras träningsschema. Själv är jag en av dom ryttarna som rider i ut 4 av 5 gånger i veckan. Skogen erbjuder så mycket möjligheter som ett ridhus aldrig skulle kunna göra, och dessutom uppskattas det av hästarna att få komma ut i naturen.
 
Speciellt på vintern är det ju så otroligt mysigt att rida omkring ute. Snön är så hög så det känns som att man rider i spanskskritt. Termobyxorna är så stora och pluffsiga att man nästan glider ur sadeln. Man sätter på sig sjutton varma par sockor, och fryser ändå om tårna. Man satsar så att man nästan trillar ur sadeln på att ta tag i den där grenen för att sedan släppa taget när ryttaren bakom dig är precis under - det är vad som är mysigt med vintern!

Viktigt med vintern är att synas!
Solen går ner snabbt men bilarna åker snabbare. Vi rider ibland ut på vägarna och då gäller det att täcka hästen med så mycket reflexer som absolut möjligt. Hellre alldeles för mycket än för lite. Det här använder jag, vad använder ni?
 
 

Publicerat den 2013-10-03 - klockan 12:52:00





» Elin

Jag är också en sån ryttare som fortsätter att rida ut oavsett hur mörkt och kallt det blir. Sen har vi inget ridhus så man har inte direkt nåt val heller... ;) Brukar ha såna reflexerna du har plus ett tunt reflextäcke och avlånga reflexer man knäpper fast längs tyglarna.

2013-10-03 » 17:24:51

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback