"äntligen" hemma

Är nu på väg hem efter en rolig kryssning fram och tillbaka mellan Stockholm och Mariehamn tillsammans med en väldigt efterlängtad farmor! Träffar henne inte alls ofta och älskar att åka på kryssningar med henne då det bringar fram så mycket olika minnen från när jag var liten! Ända skillnaden nu, från då, är att jag har absolut ingenting annat att göra på båten än att äta. Jag är för stor för alla tävlingar och sådant men förliten för allt annat "skoj och ungdomligt" ja ni fattar. Kan förvisso sitta och spela i spelrummet, vilket jag också gör, men hur kul är det att flytta från ett spel till ett annat...
 
Idag har dock både jag, Anna och Thomas rockat sönder den nya Viking Line båten med våra grymma dansmoves i Just Dance 3, vi har snurrat sönder barstolarna i funclub och dessutom ägt sönder barnen  i hastighetsspelet. Man kan väl sammanfatta det hela som att jag inte tror att någon skulle ha gissat att jag snart var 18 år, haha.

Vi har iallafall haft det riktigt roligt och höstlovet kan nu bara bli sämre! Hoppas dock självklart på ett riktigt bra höstlov och en kurva i rätt riktning. Witezz och jag ska fortsätta finslipa inför klubbmästerskapen och jag, Strumpan och Candlelight fortsätter att träna på den snabba traven. Har kikat på startlistorna och loppen ser bra ut! Håller på att lägga upp en liten strategi och spelar upp loppen/programet om och om igen i huvudet. Det kommer att gå så bra! Ni anar inte hur taggad jag är!
 
Den här kvällen kommer dock att avslutas väldigt snart då mina ögon går i kors. Det är den stora nackdelen med 12h kryssning. Tidig uppgång och sen hemgång, är dock väldigt glad att det bara vart 12h med tanke på klass3 varningen som har gått ut över Sverige. Vi i Norrtälje är inte drabbade och kommer inte att bli som det såg ut på kartan men jag tar inget för givet! Havet mellan Sverige och Finland såg dock inte så roligt ut!
 
SMHI Karta med varningar för Sverige och angränsande hav.
 
 

Publicerat den 2013-10-28 - klockan 20:48:00






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback