Wonderful

Okej, en helt underbar första dag på lovet! Kommer hem efter att få ha slutat några minuter tidigare i skolan. Myser med Alex, äter lite mellanmål i form av min favoritpizza och lite mys med Alex samtidigt som ja sprang runt som en yr höna med handduk i håret och halva rummet liggande på sängen. Även här i stallet har det varit helt underbart. Bara det faktum att jag inte behöver stressa för att hinna med någon buss är ju sjukt najs!
 
Witezz hade ett litet sår på ena bakbenet idag när vi tog in henne. Inget farligt alls eftersom att det inte var så djupt men vi tog det lite lugnare än tänkt ändå. Tog en galopp mindre och så, jobba fick hon dock göra och jag måste säga att hon skötte sig sådär. Lite motsträvig liksom, men imorgon jobbar vi lite på volten så då du Witezz, haha!
 
Vi har också ätit lite tacos, hästarna har fått sitt natt hö och vi sitter nu samlade framför tvn och zappar runt samtidigt som både datorer och Nintendo DS är framme, haha! Imorgon går vi upp lite tidigare för att göra det mysigaste som finns i hästväg. Väcka hästarna och sedan släppa ut dem. 
Jag tycker allvarligt talat att det är bland det mysigaste som finns i hästväg. Att morgontrött ta sig upp, innan frukosten dra på sig stallkängorna och släpa sig ut i morgonkylan. Komma in i stallet och mötas av ett antal hästhuvuden som alla vrids emot en. Att tända lampan och se hästarna kisa med ögonen eller ännu bättre, när någon häst fortfarande ligger och sover och man har chansen att mysa lite med dem!!

Okej, vi ska inte gå upp sådär super tidigt, men tidigt nog för att snart dejta kudden. Vi hörs imorgon efter utsläpp av hästar!
 
 

Publicerat den 2013-10-25 - klockan 22:11:13





Hej! Fin blogg!
Jag har veckans blogg om du är intressrad! Det är bara att klicka in på min blogg och sen hittar du en länk längst ner i mitt senaste inlägg!
Reglerna är enkla!
Kram!
Så fin bild!

2013-10-25 » 22:48:38
» Emmy

sv;
Blir nog en halloweenfest, umgås med min syster och kusin som kommer komma på besök, umgås med vänner, träna och slappa :D Själv då?

2013-10-26 » 22:41:46

Läste för ett tag sen i ponnysanning.se's blogg att du kommenterade att du gör gratis designer, gör du det fortfarande & isånnafall skulle du kunna fixa en åt mig & som utbyte en länkning framför mina 800-1000 unika/dag! Kram Pernilla

2013-10-27 » 01:16:48

Verkligen en speciell känsla att komma till stallet på morgonen när hästarna är trötta och väntar på att få mat och att få komma ut :) Så himla mysigt!

2013-10-27 » 11:03:14

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback