Måndagsångest

Att gå upp tidigt efter en lång och fullspäckad helg måste vara det absolut värsta som finns. Att veta att hela helgen är slut och jag sov som längst till 07. Jag kan inte annat än säga att helgens äventyr har varit värt dom få timmars sömn, men att tänka tillbaka på klockslagen gör en lite deprimerad.
 
Witezz vilar idag, precis som alla andra måndagar. Hon har gjort sig riktigt förtjänt av det och med tanke på veckan som kommer så bör hon verkligen njuta av denna dag! Förra veckans planering vart helt kaosad då det regnade och hade sig till och från vilket begränsade våra möjligheter.
 
Witezz vecko-planering:
Måndag: Vila. Matte åker in tll täbycentrum och köper lite kläder.
Tisdag: Ett ordentligt ridpass antingen på volten eller ut på grusvägarna. jag känner igenom galopperna och hur bra hon lyssnar på mitt kommando.
Onsdag: Vi rider ut med Anna, klättrar lite berg, går i lite backar och tar några långa, avslappnade galopper.
Torsdag: Sofia kommer ut, vi ber för bra väder och kör igenom dressyrprogrammet på volteninför helgens tävlingar.
Fredag: Witezz får en, förhoppningvis, välförtjänad vilodag. Vi laddar inför dressyrtävlingen. Läser igenom programmen om och om igen...
Lördag: Witezz får komma ut och sträcka på benen lite. Vi tar en mystur ut i skogen och... bara är!
Söndag: It's showtime!

Den här veckan kommer att bli grym! Jag och Witezz ska ha roligt och göra det här tillsammans, annars får det vara! Jag vet att vi är redo för det här, mer redo än någonsin. Det kommer bli bra!
 
~ Första, och hittills ända tävlingen. Kaos ~
 
 

Publicerat den 2013-09-23 - klockan 11:31:33





Du har en jäkligt snygg häst! Du ska vara glad att du får ha henne som medryttarhäst, araber är underbara! ♥

2013-09-24 » 22:13:55

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback