Pretty little princess

 
Blogg.se är inte på min sida idag och det får mig att vilja gråta. Jag kan inte ladda upp fler än en bild i mina inlägg via själva inlägget utan måste lägga in dem i arkivet manuellt och sedan välja den - har ni andra blogg.se bloggare samma problem?  Ska mejla dem för att klaga på det - om jag nu kan hitta den knappen som mystiskt nog har försvunnit - vill säga...


Witezz var en helt underbar häst idag! Jag red absolut inte min bästa ridlektion men hon försökte göra sitt bästa ändå. Det är därför jag älskar henne! Det var mycket nytt att titta på runt Sofia's bana, för att inte tala om att det var länge sedan vi var där också men vi kom runt banan utan några större problem. Det var dock en sak som Witezz valde att ställa till en riktig scen över - nämligen deras infångare. Jag blev lite arg på henne och röt till både en och två gånger men försökte ändå att behålla min mjuka hand och lugna temperament.
 
Jag körde på min "närma-sig-långsamt-metod" då jag ber Witezz att gå mot den x antal steg för att sedan be henne göra halt och låta henne stå och titta på den. Sedan ber jag henne att ta ytterligare x antal steg mot den och gör halt. På så sätt har jag alltid kontroll, men tvingar inte Witezz att gå förbi någonting som hon finner läskigt. När vi kommit tillräckligt nära får hon nosa och titta tills hon tappar intresseset och då är problemet löst. Haha, sakta men säkert!

Witezz skötte sig sedan som en Pärla genom hela programmet, hon gjorde precis vad jag bad henne om. Enda som är nu är att jag ska lära mig att be henne om rätt saker. Hon va väldigt mycket för att springa iväg från mig idag och jag känner att jag inte riktigt har koll på det här med att stämma av takten. För övrigt var det inte mycket som stod rätt till från min sida. Jag hade så mycket att tänka på med Witezz och vad jag skulle lära mig att göra att jag helt glömde bort det jag redan kunde.  Därför är jag inte stolt över hur jag red idag! Jag red som en kratta - nej, värre! Mina skänklar flög åt alla håll och kanter när Witezz sprang iväg från mig - vilket förmodligen var anledningen till att hon sprang iväg. Haha! 
 
 Tack Lovisa för bilderna!
 
Jag var trött, Witezz var trött och vi gjorde det bästa av situationen. Jag är nöjd med Witezz prestation men anser att jag hade kunnat göra så mycket bättre! Imorgon tar vi båda två en välförtjänt vila och när jag kommer på kvällen för att natta henne så ska hon få många morötter!

Publicerat den 2013-09-05 - klockan 21:31:00





» Ellie

Hade också samma problem... Vem Sofia är det du tränar för? :)

2013-09-06 » 07:23:21

jag har samma problem just nu. det e så jobbit.
gillae din blogg:)

2013-09-06 » 08:20:31

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback