Take every chance, drop every fear

Bussen till stallet går om några ynka minuter och jag börjar känna ensamheten krype närmare. Kommer att vara helt själv i stallet (om inte Alex bestämer sig för att följa med) och tänker dessutom ta mig ann utmaningen att hoppa Witezz. Det är lite risky, men ska jag komma någon vart så gäller det att ta alla chanser jag har!
 
Det är bara Witezz som ska tränas och jag har inte direkt bråttom hem, så jag ska titta om det finns lite tittgrejer att ställa runt/under hindrena för att hon ska få lite miljöträning, samtidigt som jag lägger hindrena på en okej höjd där vi både känner oss säkra. Tanken är att jag bara ska kunna rulla över hindrena utan några problem och vad som behövs är då mängdträning med bommar på alla dess olika höjder.
 
Hittade en massa bra övningar på Hippson.se - klicka HÄR - och plockar lite av varje. Det är inte bara bra skisser på övningar utan också många bra kommentarer där människor som är experter på ämnet berättar hur, varför osv.. 
Kommer nog att kika in där fler gånger för att hitta lite inspiration till bra övningar både vad gäler hoppning och dressyr! Många var skräddarsydda just för oss "osäkra nybörjare" och dessutom fanns det många skräddarsydda övningar för "osäkra unghästar". Det passar ju oss som handen i handsken!
 
Nej, nu ska jag höra med Alex om han ska hänga med eller inte. Han är ju inte till så stor hjälp vad gäller giudandet i hoppningen, men han vet hur man lägger bommen på plats igen efter att Wiezz har petat ner den! Haha, om inte annat så vet han hur man använder en kamera! Då kanske jag kan slippa använda bilderna nedan, som är dom ända bilderna jag har på när jag hoppar Witezz!
 
 
 

Publicerat den 2013-09-11 - klockan 16:46:48






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback