To be a champ you have to believe in yourself when nobody else does

Mitt golv svämmar över läxor samtidigt som min att-göra-lista är för full för att rymma något sådant - vad gör man då? Jo, man åker till stallet säger hej till sin bästa vän!

Ridturen med Witezz var över förväntan idag. Hon gick frammåt ordentligt, sökte stöd i min hand och var koncentrerad på mig och inget annat! Det var en väldigt ovanlig dag med andra ord. Tanken med dagen var att låta hästarna få sträcka på benen men ändå göra något vettigt av det. Därför passade jag på att stämma av allting inför träningen på torsdag.

Jag fokucerade mest på det som kan vara vår största svårighet - den ökade traven. Fasar redan nu lite över den då Witezz humör spelar väldigt stor roll. Antingen är hon på ett väldigt bra humör och vill sammarbeta med mig, alltså sin amitiösa sida. Eller så är hon på sin motsträviga sida där jag måste övertala henne till att ens ta bettet ordentligt, hehe! Idag var hon på bra humör! Gick jätte fint hela tiden och gjorde precis som jag bad henne! Vi prövade både ökad trav och de olika galoppfattningarna. Sedan gjorde vi lite "trav, halt, trav, skritt, halt, trav-övningar" för att se om hon var med mig hela tiden!
 
Den ökade traven - sjukt fin! Galoppfattningar - satt som en smäck! Halterna - var bättre än bäst! Det enda minuset denna dag var att jag glömde mina shortchaps och hade då lite svårt att sitta ordentligt i sadeln, eller snarare jag kunde inte sitta alls, haha!
Tror dock inte att Witezz hade något emot att göra ökningen med en ryttare stående i fältsits!
 
~ en början till en ökning ~
 
Imorgon är planen att vi rider ut och klättrar lite. Går i dom mest jobbiga backarna och klättrar lite i bergen om det inte regnar. Vi tar några galopper och kör en lång och låg form! Jag tror att Witezz kommer att tycka om det. Om tiden finns så får hon en ordentligt rykt och många pussar, kanske kan ge slickstenen ännu ett försök. Haha!

Publicerat den 2013-09-24 - klockan 22:29:00





SV: Det måste ju ha varit väldigt mycket jobb! :) Du kämpar på bra!

2013-09-25 » 08:02:44

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback