Vår andra dressyrtävling

Idag smäller det. Vår andra dressyrtävling någonsin, dagen är kommen och jag är nervös! Alla är så duktiga och det är lätt att glömma bort hur nya jag och Witezz är. Hon är 5 år och många här har tävlat dressyr länge! Och ändå sitter man och jämför sig med andra! Allt vi har tränat på har funkat så bra på träningarna och nu är vi här idag för att bevisa det.
 
 Men... Jag får inte glömma attWitezz och jag är här idag för att utvecklas. Vi är här för att komma ut på tävlingsplatsen och växa som individer. 
Vi ska ha kul, så otroligt kul. Jag ska rida igenom det där programmet och känna att oavsett vilken procent jag får så har jag och Witezz gjort mitt bästa och vi hade så otroligt roligt! 
 
Det här ska jag tänka på:
Jag ska rida fram Witezz ordentligt men inte för mycket. Jag ska göra henne lös och mjuk i formen. Jobba mycket på volter för att böja igenom henne i båda varven. Sen jobba med galoppen tills den sitter. Jag ska göra mycket övergångar för att känna att hon är framme för min skänkel och sedan känna igenom den ökade traven!
Men i allt det här, måste jag också tänka på att inte tjata ut allt eller göra för mycket. Det måste sitta på en gång!
 
- Min sits måste vara stadig och lätt. Jag ska göra ett nytt hål i mina dressyrläder så att jag kan korta upp dem ett hål. Jag måste tänka på att ta fram, och upp handen och ge henne stöd på båda tyglarna. Min sits har blivit mycket bättre sen vår första dressyrtävlingen, men jag måste fortfarande verkligen tänka på den!
 
- Vägarna ska ridas från bokstav till bokstav! Inte fem meter före bokstaven till tre meter före bokstaven. Hörnplaceringarna ska sättas i hörnen och halten ska vara vid x.
 
- Ett glatt humör och inga sura miner. Som tidigare sagt, vi är där för att utvecklas, inget mer. Vi är här för att ha kul, inget mer. Om Witezz tittar, eller gör bort sig - so what. Då gör vi inte om det nästa gång.
 
~ Clearound dressyr i Rimbo där domaren hade ett väldigt läskigt partytält~
 

Publicerat den 2013-09-29 - klockan 08:12:00






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback