Vilken tävlingsregel skulle jag vilja ändra på

 
Om jag fick ändra vilken regel jag ville, ändra på regeln om att man i dressyren inte får smycka ut sin häst med något så fjantigt som en manrosett i pannluggen eller något. Jag kan förstå att det inte är tillåtet att smycka ut hästarna alltför mycket med tillexempel massa blommor och sådant - även om jag undrar varför man inte skulle få göra det.. Men just manrosetter.... Why TR, whyyyy!
 
 
En annan regel jag också skulle vilja ändra är användningen av spö och sporrar. Jag tycker att det på tävlingsplatser ska vara åldergräns för användande av spö och sporrar på sin häst. Små, små ryttare som knappt når nedanför sadelkåpan sitter där med sporrar på fötterna och mammorna runt omkring skriker p ådom att "sparka på sin häst". Bara, stop it! Inte okej. 
Och för att inte tala om alla människor som piskar påsina hästar när dom stannar på hindret. Inte så att dom piskar på just vid det tillfället heller. Utan dom styr tillbaka hästen till hindret ställer sig framför och ger hästen en sån redig klatch om och om igen... USCH! 
 
"Om jag fick chansen att ändra vilken regel som helst i TR så skulle jag..." Avsluta meningen i kommentarsfältet och berätta, vilken regel skulle du vilja ändra på om du hade chansen.
 

Publicerat den 2013-09-21 - klockan 12:17:00






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback