En update på läget

- Witezz har, för några veckor sedan, lämnat sin 8 veckors vila och vi skrittar och travar på med dressyrbanan i sikte. Barbacka eller bomlös sadel och ett bettlöst träns, kan det bli slappare? Jag har för nuvarande inga krav på Witezz mer än att vara lyhörd på mina hjälper och inte fjanta runt onödigt mycket. Kraven ställs tvärtom på mig själv. En fin sits, ett konsekvent uppförande och ett glatt humör är mina ledpinnar.

- Första travtävlingen skulle ha ägt rum på långfredagen, men något sådant blev inte fallet och inte heller annandagpåsk blev det något lopp. Det känns som att det går ganska segt just nu... Hästarna är egentligen i en riktigt fin form, speciellt Strumpan känns otroligt fin och de gånger vi har varit inne och tränat på banan har vi bara sett förbättring. Jag.vill.tävla.nu

- Mitt egna välmående låg ett tag på botten för att 3 veckor sedan höjas till skyarna. Nu är det pollensäsong och mitt inre blir återigen instängt och lätt irriterat. Jag känner mig stundvis utmattad, ögonen kliar och näsan rinner. Men jag kämpar på - det är värt det.

- Jag är förbannad. Förbannad på bloggerskor som inte kan uttrycka sig rätt och förbannad på bloggläsare som inte kan tolka en text. Förbannad på de allra flesta som inte förstår att det ena inte utesluter det andra.

För övrigt känns det helt okej att vara tillbaka här!
 
 

Publicerat den 2014-04-25 - klockan 22:25:26






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback