2 Februari

Är nyligen hemkommen efter en fältävlansclinic i Rimbo tillsammans med min ridtränare och hennes dotter. Jag och Anna gick upp tidigt som attan för att köra ut med ett gäng innan vi, klockan 9, skulle möta upp S och L. 

Jag körde Strumpan igår och Candlelight idag och kan inte vara nöjdare. Vi har nu ökat träningarna till 2 varv runt travrundan i ett lite snabbare tempo. Inte mycket, men lite mer "jogg" ifrån deras perspektiv. Olli körde hästen som inte jag körde, mest för att hon ville köra men också för att känna av dem både lite och ge mig lite tips. Man blir ju lätt lite hemmablind och märker inte alltid hur saker och ting egentligen står till men jag tyckte att båda ponnysarna skötte sig superbra tillsammans med mig! 
 
Men så kanske ni undrar... Vad sjutton gjorde en ponnytravkusk och dressyrryttare som jag på en fälttävlansclinic?! Jo, det var faktiskt väldigt intressant att titta på! Det var hoppning över alltifrån höga hinder till enbart stående tunnor och jag slutade aldrig att imponeras utav deras stilla och stadiga sits, genomtänka vägar och fina hästar. Extra roligt tyckte jag att det var eftersom att det var en hel del unghästar med! Har fått mycket att tänka på inför framtiden med Witezz och ska absolut ta till mig allt!
 
 
Planerna för resten utav dagen är att vila upp mig inför veckans alla redovisningar och jobbiga lektioner. Den intensiva helgen har verkligen tagit hårt på kroppen vilket märks när man väl sätter sig ner och kan andas ut! Jag ska ta det lugnt, fixa mina, helt söndertrasade, naglar och förbereda mig mentalt inför den "långa vandringen" till judon imorgon, haha!

Publicerat den 2014-02-02 - klockan 13:56:52






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback