50kr och barnarbete på köpet.

Jag är ledsen för ett inlägget helt orelaterat till denna blogg egentligen men jag måste bara på dela med mig utav vad som på senaste har passerat mina öron. 

Jag tänker inte gå in på detta mer än att säga att det ligger mer bakom ciggaretter än bara svarta lungor, kol och kortare livslängd. HÄR och HÄR tycker jag att du som rökare, icke rökare, ung eller vuxen ska klicka in och titta runt.
 
Jag har alltid varit emot rökning. Mamma har rökt så länge jag kan minnas med några uppehåll här och där. Många i min närhet har rökt likaså många kompisar både i nuvarande och tidigare skolor. Jag har provat, det ska jag inte sticka under mattan med. Jag drog ett bloss som ovetande 10 åring och hostade i flera veckor framåt och sedan dess har jag alltid varit den som tar ett steg tillbaka när de andra drar fram sina ciggaretter.

Jag tänker inte säga att ni, för att ni röker, är dumma eller på något sätt dåliga. Det är erat liv och vad ni vill göra med det får ni själva bestämma. Däremot ska ni vara medvetna om vad som ligger bakom era pinnar precis som vi alla ska vara så medvetna om hur en gris slaktas.
 
Bestälde förövrigt hem världens snyggast väska ifrån deras sida igår! A non smoking generation.
 

Publicerat den 2014-02-11 - klockan 13:16:28





Hej! Jag läste på Ponnysanning att du kommenterade för ett bra tag sedan att du gör/gjorde headers och designer. Jag undrar om du fortfarande gör det? Kram:)

2014-02-11 » 14:57:23

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback