Ett vintertips

Trots att vintern, i alla fall här, håller på att lida mot sitt slut så kan jag inte låta bli att slänga in ett tips för kalla vinterhänder. Alla fryser vi då och då om fingrarna. Vantarna blir blöta utav vatten eller svett, vantarna är för fumliga för att man ska kunna ha på sig dem under sadling och tränsning med mera eller utav någon annan orsak.

Då kan denna lilla, billiga och varma grej vara bra att ha:
 
Med ett enkelt tryck på metalbiten så blir hela "påsen" vit och alldeles varm. Värmen håller i ca 40 minuter från det att du har knäckt metalbiten. Den går att återanvändas flertal gånger genom att man kokar "påsen" i vatten tills den återigen är genomskinlig. 
 
Helt underbar att ha med sig på ridturen. Har använt den några gånger nu i detta råa och fuktiga väder. Mina vantar blir alltid alldeles iskalla och att sitta och köra med händer som verkar kunna gå av vilken sekund som helst är inte att rekomendera. Knäck metalbrickan vid behov, värm händerna och stoppa sedan i fickan och rid vidare. Från det att man har knäckt metalbrickan blir påsen varm på några sekunder och håller värmen riktigt bra! 
 
Just denna kostade 10kr på Biltema men jag vet att den finns på andra ställen också. Har tidigare haft en ifrån Sollentuna köpcentrum, så kolla i närheten utav dig och köp den direkt! Helt suverän är den!

Publicerat den 2014-02-13 - klockan 16:49:00





Alltså igår var det så varmt här så jag behövde inte ens vantar!! ♥

2014-02-14 » 09:51:04

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback