"Fart, jag är fart" - Blixten McQueen

Att sitta bakom Strumpan just nu är en fröjd. Hon är lätthanterlig, lyhörd, pigg och samarbetsvillig. Hon har en framåtbjudning som heter duga och tar åt sig utav mina hjälper. En väl-körd häst skulle nog många kalla det! Lägger jag ner tömmen runt rumpan så flyttar hon direkt och hon ligger ständigt söker stöd i bettet för at tsöka sig nedåt, frammåt! En pärla!
 
Vi körde två varv runt travrundan i ett okej-tempo. Inte för fort och inte för långsamt. Går det för långsamt så börjar Strumpan vingla och går det för fort så hänger inte Irrbloss och Pärlan med. Det gick bra för Anna att ta Pärlan på släp och jag är riktigt glad över det! Strumpan låg som sagt på bettet och hade jag haft en häst till i handen så vet i sjutton vart vi hade hamnat!
 
 
 På vägen tillbaka till stallet såg vi två stycken bilar längs vägen bredvid våran "pojk-hage" med varningsblinkers på. Oron slog i direkt och även fast man inte ska tro det värsta så kunde ingen utav oss låta bli. In med Strumpan i stallet och sedan sprang jag dit för att kolla hur det låg till. Det mest troligare var att någon utav hästarna hade rymt och gud vet vad som kan hände men lyckligtvis hade inget sådant hänt utan det var en älgkrock och föraren skadade sig inte. Älgen hade sprungit tillbaka in i skogen och på vägen tillbaka till stallet bad jag för mig själv att den stackars älgen inte led. 
 
Nu ska jag invänta Alex. Han tar med sig lite gott att äta och sedan sätter vi på PLL och Ravenswood, bättre avslut på denna dag kan man ju inte tänka sig!

Publicerat den 2014-02-12 - klockan 21:17:55






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback