Idag är ingen vanlig dag

...För idag är det Alex's födelsedag! Därför skriver jag ihop det här lite fort för att gå över till honom och äta lite mat! Vågar inte säga "god" då jag aldrig ätit detta innan och som han beskrev det låter inte som min typ av mat men självklart är jag där med honom på hans födelsedag!
 
Dagen i stallet var för mig den lugnaste på länge. Snällaste A-K hade självklart redan varit i farten och stallet var näst intill klart när jag och Anna kom dit. Så medan A-K och Anna red ut på sina hästar så fixade jag klart i stallet gick ut i hagen med min bästa vän Nikon i handen och tog sedan in Witezz och borstade henne efter regnet som öste ner under natten och in på morgonen. Helt sträv var hon i pälsen och hade en massa grankvistar i svansen, hehe. Men efter lite spabehandligar och fina ord så var hon jätte fin och jätte glad!
 
 
Candle, Pärlan och Irrbloss stod näst på tur. Jag körde Candlelight idag igen, Anna red Irrbloss och Pärlan fick springa efter mig i sitt fina gröna grimskaft. Hon brukar vara en riktigt duktig handhäst som aldrig låter grimskaftet bli spänt och som alltid håller sig på rätt sida, men idag tror jag att hon fann stänket ifrån hjulen väldigt obehagliga och jag förstår henne! Därför tog vi en risk och jag lät henne löpa på en ganska lång lina medan Candlelight fick ta det ganska lugnt så att även Pärlan skulle hinna med! Candlelight protesterade lite till en början genom att takta, slänga med huvudet och "smyg-öka" tempot men efter första varvet verkade hon bestämma sig för att det gick att leva med det!
 
Nu vidare till Alex!

Publicerat den 2014-02-08 - klockan 17:33:55





» Tuva

Hälsa grattis från mig ;)

2014-02-08 » 19:29:12

så fin bild!

2014-02-08 » 19:33:58

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback