Tidsoptimisterna

Har kommit hem ifrån stallet, varit ute på en uppfräshande springtur, duschat, köpt lite fredagsmys, kikat i matteboken och spenderat lite online-time med min lillebror. En skön dag med mycket gjort. Dock inte så mycket som det var planerat men helt klart mer än vanliga vardagar!
 
Att fixa rosetterna sköt vi upp till nästa gång med en gång. Tiden var knapp och mycket annat mer prioriterat fanns på dagordningen. Först ut var Yttring och Pärlan och undertiden fixade jag i stallet. Kunde göra allt utom att hänga upp de största vattenhinkarna eller hämta hö. A-K kom förbi en snabbsväng, varför vet jag inte, men vi gick ut i hagen och gosade med våra ponnysar lite tills Yttring och Pärlan kom tillbaka! Witezz var supersöt och gick/sprang efter mig hela tiden tills hon tröttnade och gick därifrån, haha!
 
Anna fick prova att köra idag och jag tyckte det gick bra! Lite småfix att ändra bara sedan är hon kvalificerad till att få träna Candlelight i vagn! Strumpan skötte sig också super. Gick en aning snett med huvudet och tog inte riktigt mina hjälper de första varvet men när vi sedan ökade tempot så rättade hon till det och gick riktigt bra! I slutet fick hon öka ganska ordentligt och hon kändes riktigt härlig! Längtar till 8 mars när vi åker till Solvalla för lite träning på banan, ska bli kul att få känna av henne där!
 
Så mycket mer än småfix och träning utav hästarna som mockning i stallet hann vi inte med men en mysig dag i ett helt okej väder (det regnade iallafall inte). 
 
 

Publicerat den 2014-02-16 - klockan 21:20:00





Gud så söt ponny! :D Allt väl? =)

2014-02-16 » 21:42:54

sv: JAA men eller hur ;)
Joo men jag tyckte faktiskt den var rätt bra! :)
kramen!

2014-02-16 » 21:50:06

Åh vad söt ♥

2014-02-17 » 21:36:54

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback