Lite piggare

Mår bättre idag även om det fortfarande inte ligger på 100. Skulle säga att jag igår låg på 30-40 och idag ligger på 70-80. Var iallafall i skolan idag och just nu är jag på väg till stallet.

Anna är, som vanligt, redan där, och idag med en kompis. Hon skulle dock inte vara med och rida då Cissi inte är hemma, utan hon agerar nog mest sällskap till Anna. Jag och Anna kör och rider Candlelight och Strumpan så fort jag kommer fram. Två varv runt travrundan är planen, men ifall det är isigt på vägen så rider Anna och Strumpan in på ängen och rider lite där i stället då hon inte ännu har fått skor. Candlelight däremot är fit for fight så vi kör på oavsett väglag. Tempot är som vanligt, joggingtempo och fokusen ligger i att få hästarna raka. Det är ju det man strävar efter då man tränar till ponnytrav, raka hästar med mycket råstyrka och bra kondition.  


Mer har denna dag inte att bjuda på tyvärr. Jag ska läsa vidare i min bok och ikväll är det både pll och ph som gäller. Har kommit ikapp tv-sändningen utav pll och jag har redan ångest över att behöva vänta en hel vecka emellan avsnitten. Men, men. Som man bäddar får man ligga!

Publicerat den 2014-02-05 - klockan 17:08:04





» Tuva

Men så söt^^

2014-02-05 » 20:18:47

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback