Skadad.

Ryggen har varit rena rama mardrömmen ikväll och jag längtar något otroligt till den 26e då jag ska se en sjukgymnast och kolla över hur det ligger till i ryggen. Den har hur som helst förstört en i övrigt väldigt mysig dag då allt jag har gjort är att åmat mig över den och inte kunnat lyfta ett finger.
 
Lite nytta har jag dock fått gjort. Bland annat träning utav hästar som gick jätte bra! Candlelight, Strumpan, Windy och Pärlan var först ut tillsammans med mig, Olli, A-K och Anna. Jag och Olli körde 3 varv tillsammans i ett stigande tempo medan Anna och A-K red lite för sig själva och sedan mötte upp oss. Candlelight skötte sig superbra! Låg på bettet, hade en superbra framåtbjudning bara utrstålade glädje. Man märker att hästarna tycker bäst om när de båda blir körda samtidigt!
 
Näst ut var Irrbloss och Yttring. Jag körde Irrbloss i rockarden med Olli bredvid mig som höll Yttring som handhäst. Bra träning för honom att dels få komma ut och titta på omgivningen, vagnen, känna av traven och sådant men också bra träning för honom att få komma ut tillsammans med en annan häst. Hittills är han bara tömkörd och promenar själv. Han skötte sig superbra han med, åtminstone halva varvet då han råkade komma alldeles för nära vagnen och blev lite hingstig. Upp i vagnen skulle han men lyckades inte och tog sig ner igen. Ingen skada skedd utom en uppskärrad valack som nyligen var nära att bli betäck samt en skärrad kusk som inte riktigt hängde med. Efter detta hade Yttring ingen riktigt lust att hänga med bakom vagnen men det gjorde heller inget utan Olli hoppade av och promenrade med honom och övade på lite halter, trav och skritt för hand"
 
 
Vad mer som har hunnits med under dagen är massor utav småfix i stallet. A-K och Olli hade, innan jag och Anna kom till stallet, möblerat om en del och lite småfix återstod. Vi har också flyttat upp hindrena ifrån marken, jag har harvat ridbanan ordentligt och sedan har vi även städat upp lite på gården. Måste säga att jag tycker det är väldigt skönt att få komma från vardagen lite. Slippa de stressiga dagarna då allt vi gör är att mocka och träna hästarna. Trots att det också är väldigt roligt så är det ännu roligare att fixa i stallet, städa och känna att man har uppnått någonting! Imorgon ska vi fixa klart med rosetterna, städa uppe på loftet, träna hästarna och fixa klart i stallet! Hoppas bara på bättre väder och att jag imorgon slipper ett niagarafall längs mitt ansikte när jag tränar hästar!

Publicerat den 2014-02-15 - klockan 20:45:00






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback