Skön måndag!

Att sluta efter lunch en måndag, efter att ha haft 1½ timmes sovmorgon, det är livet! Vi hade vår debattredovisning och sedan kunde vi gå hem då juridikläraren är sjuk! Jippie! Har efter hemkomsten varit väldigt duktig och städat mitt rum ordentligt, bäddat sängen till och med, tittat efter lite dressyrtävlingar i sommar och efter att ha skrivit detta så ska jag läsa lite i vår bok vi har på svenskan. En skön uppladdning inför judon ikväll!
 
Det har blivit lite sisådär med veckoplaneringar på senaste men det är för att inte ens jag har haft riktigt koll på vad som egentligen ska göras i veckan, men nu har allt sjunkit in efter att Witezz gick på vila och Candle och Strumpan kom igång, så let's do a veckoplanering!

Måndag: Hästarna vilar och jag ska träna judo!

Tisdag:
Jag slutar efter 15, så jag åker till stallet med 16.50 bussen och är där till 18. Anna fixar hästarna och jag kör 2 varv runt travrundan med Candlelight medan hon rider Strumpan.

Onsdag:
Detta är också en dag då jag slutar sent vilket betyder att Anna fixar hästarna och stallet innan jag är där, vid 18, denna gången byter vi hästar så att jag kör Strumpan och hon rider Candlelight. Fortfarande 2 varv runt travrundan i ett jogging-tempo.

Torsdag: En dag då jag faktiskt hinner med den tidiga bussen och kan komma till stallet samma tid som Anna gör! Jag kommer med största sannolikhet att köra Irrbloss och Candlelight medan hon rider Strumpan och Pärlan med mig. Vi kommer att köra och rida runt travrundan, 2 varv med varje gäng! 
 
Fredag: Är en vilodag för både mig och hästarna. Jag har ingen träning i form utav judo eller annat utan sätter mig och pluggar om det behövs eller bara tar det lugnt!

Lördag och Söndag: Båda dagarna är "stalldagar" och jag kommer att göra vad jag blir tillsagd att göra. Hästarna ska självklart tränas och jag kommer att köra 2 utav de 4 hästar som är igång. Vilka två det blir återstår att se och även hur träningen kommer gå till!

Det som kan vara är att Anna ska börja köra den här veckan. Hon har tidigare endast ridit alla ponnysar men nu när hon börjar bli lite lång så kan det vara bra att hon lär sig hur man kör! Hon kommer då att köra Candlelight och jag kommer att köra Strumpan. Huruvida hon kommer att köra denna vecka vet jag inte men det skulle kunna vara så! I övrigt är det en ganska så intensiv vecka. Det är mycket i skolan och i och med att vädret är som det är så blir man trött utav minsta lilla! Men, men vi tar oss igenom det! 4 veckor kvar utav Witezz vila, sen kör vi igång igen! Åh, saknar att rida!
 

Publicerat den 2014-02-03 - klockan 13:43:00





» Tuva

Söt bild :)

2014-02-03 » 17:17:48

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback