Vad tycker jag om...

Natural Horsemanship?
NH är något helt självklart för mig. Jag håller inte på med några utav Parellis metoder och inte heller Monty Roberts eller någon utav de andra "NH-människorna" men däremot använder jag mig utav sunt förnuft och på så sätt respekterar jag min häst, tänker en gång till och ställer frågan varför. Om jag då klassas som en NHmänniska det får ni avgöra, själv anser jag att "NH" inte finns, "NH" i dagens samhälle är en hel del olika "övningar" som sedan ska ge dig och din häst ett perfekt band. NH för mig är något som borde vara självklart för alla, NH för mig är sättet att tänka kring din häst. Ställa frågan, varför. Använda sunt förnuft och respektera att hästen är en egen individ med känslor och en egen vilja.
 
Ask.fm?
En, rent utav, töntig sida för alla uppmärksamhetssökande människor där ute. Jag erkänner, jag har en sida. Dock knappt använd och nu mera borttagen då jag med ens fick en hel del elaka kommentarer. Detta är en sida av mobbare, för mobbare och kommer inte på något sätt att göra världen bättre!
 
Provocering?
Provocering är ett sätt för bloggare att snabbt klättra uppåt. Folk känner sig hotade, irriterade eller kanske känner de gemenskap. "äntligen vågade någon stå upp". Jag kan tycka att provocering till viss grad är okej. Att nämna hur illa man tycker om att röka på hästryggen är en sak, men när det sedan går över till personliga påhopp, uthängning utav namn och anklagelser, då har det gått över gränsen.
 
Vill du veta vad jag tycker om något annat ämne? Kommentera nedan!

Publicerat den 2014-02-25 - klockan 15:30:00





» Tuva

Bra skrivet om NH jag håller med dig! :)

2014-02-26 » 20:55:16

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback