Vuxenpoäng till mig!

Var välförbered inför provet imorse vilket visade sig under själva sittningen. Skrev så pennan glödde och handleden värkte, vilket den i och för sig alltid gör när jag håller i en penna, och är såhär i efterhand väldigt nöjd med min insats där. Klippte håret efter skolan och fick för en gångs skull höra hur helt mitt hår var trots att det var länge sedan sist och att dessutom gå där ifrån med hår längre än till axlarna är en triumf i sig! Jag är mycket nöjd!
 
Och nu till sjäva vuxendelen! Kom precis hem ifrån mataffären där jag har inhandlat mat inför middagen som jag ska laga (med hjälp utav Thomas och Anna, hehe).  Handlade massa bra saker och gick inte på alla "bra" erbjudanden som fanns utan försökte tänka precis som mamma! Gick förbi godisavdelningen utan att så mycket som titta på alla läckerheter (well, kanske för att jag höll en hemmakvällspåse i handen) men jag tycker att jag var duktig iallafall! 
Vad dagen har att bjuda på resten utav dagen har ni kanske redan förstått! Witezz och de andra hästarna busar i sin hage, äter mat och latar sig. Jag gör det samma fast på ett helt annat ställe. Fram till middagen ska jag ta det lugnt. Planera lite inför framtida upplevelser samt ringa ett samtal. Ska försöka föra in alla bilder ifrån kameran till datan och ladda batteriet på den. Efter middagen blir med film-mys med lite gott att äta. Vet ännu inte vilken film, men har ju inget serie avsnitt att titta på så en film blir det iallafall! 
 
Det är skönt ibland, att ha en dag så här där man verkligen inte gör någonting. En dag då jag kan hänga med kompisar, måla naglarna i regnbågens färger eller sitta här precis hela dagen. Skönt att få slappna av och inte dra på sig alla stallkläder! Vad brukar ni göra när ni inte är i stallet?

Publicerat den 2014-02-07 - klockan 15:21:52






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback