Another snowy day

Dagarna är sig lika, om man säger så. Det är skola, hem stallet eller skola, hem, serier. Har kommit ikapp helt okej i matten så nu jobbar jag på under lektionerna för att inte hamna efter igen. Just nu håller jag på att läsa lite om den stora finanskrisen 2008. Vi har ett riktigt stort arbete i engelskan och samhällskunskapen där vi utifrån krisen ska förklara begreppen keynesianism och monetarism, på engelska. Ni äldre som läser min blogg förstår nog det svåra i att prata om politik på engelska, men till er andra kan jag bara säga att det här inte kommer bli lätt!
 
Efter skolan blir det lite alone-time eftersom att Alex är på möte och ingen annan är hemma. Jag ska prova vårt nya internet som sattes in i morse och sedan åker jag vidare till stallet. Witezz ska broddas ur, eventuellt åker alla skor av beroende på ifall C är hemma eller har lämnat verktyg till mig. Broddas ur ska hon iallafall göra och en avborstning får hon innan jag ger mig in i mockningen utav stallet. Irrbloss och Preztige ska också tränas men hur dem ska gå är för mig ännu okänt.
 
Det blir alltså en lugn dag i snön tillsammans med våra bästisar som följs utav en lugn dag hemma. Eventuellt spelar jag in/svarar på frågestunden så att svaren kommer upp i morgon, men vi får se hur det blir med det! 
 
 

Publicerat den 2014-01-16 - klockan 11:00:06






Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback