En hel timme tidigare

Idag har jag myst i stallet och myst utanför stallet. Mys, mys, mys över allt! När jag gick emot hagen för att ta in Witezz och förbereda henne inför en lång vila så gick hon mig till mötes. Redan där smälte mitt hjärta och jag vart utav någon anledning så otorligt glad över att se henne. Jag började brodda ur henne efter en kvarts letande efter verktyg ända tills sista brodden då jag får ett sms om att broddarna ska sitta kvar. Tur i oturen eftersom att den sista brodden vägrade att lossna och jag själv har varit lite skeptisk till att skruva ur dem. Så det var bara till att skruva i dem igen innan vi gav oss på resten utav kroppen. 
 
En ordentligt rykt fick hon och vi myste massor med klappar över hela kroppen, i hennes ansikte. Jag redde ut svansen ordentligt, någonting som jag inte har gjort på länge! Och sedan bjöd jag på en morot, och en till. Riktigt mysigt hade vi faktiskt och efter några egopics gick vi ut och jag tog tag i stallet innan Anna och Irrbloss kom tillbaka!
 
OCH VET NI VAD???!! Witezz knöl har blivit betydligt mycket mindre! Den "stora" delen har nästan helt sjunkt tillbaka och känns knappt alls längre! Jag hoppas att hela knölen försvinner tillbaka in i hennes kropp och aldrig mer visar sig igen!
 
 
Jag red sedan Prezige tillsammans med Anna och Pärlan och vi travade en hel del. Preztige skötte sig super bra, lyssnade ordentligt på mina hjälper och var mycket stadigare än sist jag red honom! Jag för den delen skötte mig också bra med nedtrampade hälar, framåt-pekande tår och en upphöjd blick! Detta är en av de största fördelarna med att rida Preztige = Jag rider i sadel och kan träna extra mycket på min sits!
 
Imorgon blir en hästfri dag, jag ska gå loss med min kamera och förhoppningsvis få till lite bilder som jag faktiskt är nöjd med! Det är en riktigt chill dag i skolan då jag börjar klockan 11 och slutar klockan 12 så nu ska jag verkligen se till att få någonting gjort!

Publicerat den 2014-01-16 - klockan 20:49:56





Bra att hon börjar bättra på sig ♥

2014-01-17 » 09:22:25

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback