En översikt

Det är första januari idag. Vissa ligger bakfulla bakom en busshållplats, vissa åker till närmsta pizzeria för att äta frukost, lunch och middag medan vissa sitter upp på hästryggen precis som vanligt. En liten översikt över vad som är planerat in i framtiden tycker jag skulle sitta fint, inte bara för eran skull utan även för min egna.
 
Idag går Witezz inofficiellt, eller officiellt, på en månads vila. Det skulle kunna vara så att hon får gå lite lugna skritt och trav promenader i några dagar till men det är inte säkert. Istället för Witezz så ska Strumpan nu sättas igång vilket betyder att bloggen från och med den här veckan och en månad frammåt kommer att vara fylld av Strumpan. Ja alltså en annan ponny, inte strumpor.
 
Den 3 januari är det mätdags för Witezz och Irrbloss samt mammas födelsedag. Vi ger en frukost på sängen innan vi åker iväg till kliniken och kommer sedan hem med två stycken ponnys i en exakt höjd! Mamma ska självklart firas men det behöver vi inte skriva om här.
 
Den 4 januari åker jag och Anna in till Stockholm. Det är en parad för får frälsare, vår gud, Justin Bieber. Okej, ja inte riktigt så men en kul grej att få uppleva och då är bäst att passa på när man är i den absolut bästa fanbasen! Dessutom har vi ju tränat som sjutton (en gång) på att skicka upp kinesiska lyktor vilket kommer vara en del av eventet!
 
Den 8 januari börjar sedan skolan igen och jag har redan lite "måndags-ångest", även fast vi börjar på en onsdag. Jag vill ha lov, snö, vinter, tolktävlingar och avramlingar i den mjuka, förhoppningsvis fluffiga, snön.
 
Förutom detta ska småkillarna få komma ut på lite promenader med och utan sele eller sadel. De ska få komma upp och bortas och mysas med så ofta det bara går och lära sig allt vad häst nu för tiden betyder! Längre fram har jag inte sådär stenkoll på vad som händer, men jag vet att något händer! Det händer alltid något på Granö stall!
 
 
 

Publicerat den 2014-01-01 - klockan 18:37:00





Är det bara du som rider Witezz? :)

2014-01-01 » 19:32:31
» linn

sv: nej :)

2014-01-01 » 23:00:23

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback