"Jag tycker inte om vardagar"

Helgen lider mot sitt slut och jag och Alex avslutar helgen med lite gott ifrån hemmakväll framför serien pll. Jag är så otroligt trött efter denna helg och egentligen skulle jag bara vilja lägga mig i sängen och sova mig igenom nästa vecka!
 
Både Preztige och Shahzam skötte sig super idag! Shahzam stegade på i vanlig ordning inga konstigheter! Jag tycker det är kul att få hoppa upp och rida andra hästar då och då även om Shahzam inte är på andraplats över "jag-vill-rida-listan". Jag tycker han är ganska... läskig att rida. Jag känner inte att jag har samma kontroll över honom som jag har över de andra hästarna trots att jag vet att han aldrig skulle göra ens en fluga förnär.Jag känner Witezz utan och innan, vet vad hon kommer göra, hur hon kommer göra det och när hon kommer göra det. Ungefärligen samma med Preztige och de andra hästarna men av någon anledning inte med Shahzam. Han är dock en helt underbar häst att hantera ifrån marken och är så otroligt snäll så jag får helt enkelt ta och lära känna honom bättre!

Preztige var som sagt super duktig idag! Inte minst vid hanteringen då han lyssnade jätte bra och stog still i stallgången! Vi tog våran andra galopp tillsammans idag och han tog fattningen galant! Dessutom gick han rakt och stadigt i en relativt kort galopp. Han var helt enkelt väldigt trevlig att ha att göra med idag!
 
Fina Shahzam och Preztige. Jag har så dåligt med bilder på dem så det här är det bästa! Men visst är dom fina? Syns de att dem är bröder?

Publicerat den 2014-01-19 - klockan 18:51:49





» Tuva

Åh så fina dom är!

2014-01-19 » 20:22:25
» Alice

Jätte fina är de!

2014-01-19 » 20:40:21

Så vacker shahzam var! ♥

2014-01-19 » 21:16:42

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback