Ponnyakuten = Ryttarakuten

- Hur kommer det sig att det alltid är upp till hästen att anpassa sig efter vad ryttaren vill och inte tvärtom?

- Hur kommer det sig att våra fybenta kompisar alltid får ta skulden för våran i allmänt dåliga balans?

- Hur kommer det sig att hästen inte får alla förutsättningar till ett bra liv utan är dömd till att slava för människorna?

Gott folk, välkommen till ryttarakuten 2014. Här kastar vi upp ryttare i farten, ger oss fan på att den här hästen ska jag rida riddarspel med och den här hästen ska jag hoppa med, hänvisar till en ej legitimerad veterinär och ger hästarna dubbla signaler. Ingen, ingen, lyssnar på hästen men ändå får denne ta all skuld. Jag vet inte om jag Vågar titta på nästa avsnitt.
 

Publicerat den 2014-01-15 - klockan 15:10:20





Intressant syn, jag hävdar att det till 99 % är ryttarnas orutin som gör hästens "Problem"

Ha en toppenkväll KRAM

2014-01-15 » 15:30:36

Saaaant! Åh blir glad att det inte bara är jag som får ont i magen av ponnyakuten!

2014-01-15 » 15:37:17

Jag kan nästan slå vad om att hälften av alla dessa ryttare, har granskat igenom hästen totalt för att hitta det där lilla problemet så att hon/han kan söka in till ponnyakuten.

Btw, det är nästan lite läskigt att det finns så här många som har "problem" med sina hästar. Märkte dom inte t.ex. av problemen då dom provred hästen innan dom köpte den?

2014-01-15 » 16:35:43

Håller med men tycker nästan att det r föräldrarnas fel som inte tar hjälp av tränare redan från början. Barn förstår inte bättre och tror att dom kan, det är föräldrarnas ansvar!

2014-01-15 » 19:17:11
» Alice

Undrar hur vissa föräldrar tänker när de köper ponnysar till sina barn!

2014-01-15 » 19:24:50
» Tuva

Håller med dig. Lyssna på hästen säger jag bara ;)

2014-01-16 » 07:22:45
» Kim

Det värsta var väl han som red utan nosgrimma, att Tobbe sa till honom att se över utrustningen :/ Då kan han väl säga till de som rider på skarpare bett och inte klarar av det? XD

2014-01-16 » 11:19:49

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback