To just sit back for a second and... breathe

Ingen kan beskriva hur tunga mina ögonlock är just nu, hur mycket min rygg och svanskota värker och hur sugen jag är på att bara slänga mig i sängen och sova så länge jag bara kan. 279 balar, 20kg per bal... Ja nu ligger dom iallafall på logen...

Strumpan, som jag började med att köra, var super fin idag! Jag var lite oroligt i början över att hon skulle reagera mycket på snön som låter under hjulen när vi går över ängen, men det var inga problem. Lite ryckigt på hemvägen, men då var hon taggad också! Tyckte faktiskt att hon skötte sig väldigt, väldigt bra idag Reagerade inte alls på att jag körde i snön eller i bilspår (=vagnen skakar och låter mycket). Hon travade i ett tempo som jag bad om, la sig på bettet och väntade på mina signaler. Skrittade ordentligt när jag bad om det och höll inte på och konstra så mycket mer huvudet! 

Irrbloss som jag körde efteråt skötte sig också väldigt bra! En lite seg start samt en halv u-sväng när han såg de läskiga bilspåren, men i övrigt var han riktigt duktig! Jag tyckte att han gick lite snett åt vänster och efter att jag hade rättat till det gick han och krökte på nacken med ett helt okej bakskjut. Detta var en utav de första gångerna jag har kommit åt honom på det sättet så jag är stolt även om vi inte fick till världarnas steg och att han ibland vart lite hängig på bettet. Han var duktig ändå!
 
 
Imorgon ska jag sova länge, äta resterna utav min pizza till frukost och sedan åka till stallet med vetskapen om att jag inte ska lasta in massa hö! Fy ***** vad skönt! Ska sätta på en serie att somna till och öppna ytterligare några tabar med Justin's nya musikvideo, vi ska slå rekordet och har till 01 i natt på oss! Önska oss lycka till!

Publicerat den 2014-01-30 - klockan 22:27:37





» Tuva

Låter som en härlig dag ;)

2014-01-31 » 07:15:52

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din email:


Din blogg:


Din kommentar:

Trackback